| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Turbobyte på 996, hjälp!
|
1368 besök totalt |
|
Turbobyte på 996, hjälp!
Hej, hade tänkt uppgradera till nya snurror, misstänker att mina är orginal sen -01. Nu har jag fått loss allt utom anslutningarna till oljereservoarena, dom sitter berget. Känns som något kan gå sönder om jag tar i mer, vad göra? Har använt wd-40 och värmepistol,, kanske måste ha en gasol eller gaslåga? Har t.o.m funderat på att kapa rören, vad tror ni om det?
|
||
|
Re:
Nej det går ej.. dom sitter i torrsumps tanken, av luftning Lilla röret uppepå skär nästan alltid, det är oljematning _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Det går att ta bort turbosarna utan att lossa/kapa dessa rör. Du får ta bort oljebehållaren med den synliga skruven + den som sitter innanför bottenpluggen, vik undan behållaren så mycket som behövs, rören är snälla att böja. Det övre går över till gummislang strax ovanför det som syns på bilderna dessutom. Du måste även böja till plattjärns staget som håller turbon en aning. Sedan är det bara att mickla ut turbon.
Om du tycker att rören sitter hårt i behållaren så kan jag berätta att dom sitter än värre i blocket sen ifall du kapar dom och ska byta. Bägge dessa anslutningarna är felkonstruerade men det spelar ju ingen roll så länge man inte ska ta bort dessa. _________________ Anders Kihlander |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Turbobyte på 996, hjälp!
|
1368 besök totalt |