Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Porsche 996/997 årsmodell 1999
6281 besök totalt
F.Askling

Här sen Aug 2010

Trådstartare

Hej.

Jag har en Porsche 996-C4 från 1999 som idag står lite ledsen utanför garaget.
Den köptes förra vintern och kördes sedan under våren och sommaren när jag plötsligt började höra ett försiktigt knackande i motorn när den var varm.
Den gick fint som vanligt men just det där knacket som låter lite som om något glappar eller liknande gjorde att jag genast parkerade bilen och har inte kört sedan dess vilket nu är flera månader sedan.
Tanken nu är att jag ska börja undersöka vad det kan vara. Jag har inte en aning och ont om tid har jag också.
Bilen har cirka 25-tusen mil på mätaren och skicket är för åldern ganska gott.

Fronten är ombyggd till 997 och det ser ganska trevligt ut jämfört med det äldre 996-utseendet.
Färgen är svart/mörkgrå metallic och bilen har uppgraderade bakljus som då ger ett nyare utseende.
Strålkastarna fram behöver ses över då ljusbilden är helt felaktig.

Så, innan jag påbörjar ett renoveringsprojekt tänkte jag kolla om någon är intresserad att ta över.

MVH

/Fredrik

Rydsgård
Här sen Jun 2004

Bilder?
Pris?

Göteborg
Här sen Maj 2005

Jag har skickat lite frågor på PM

Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003

Hej
Jag har också pm:at...😉

Här sen Aug 2010

Trådstartare
Hej.

Ursäkta att jag har dröjt med svar. Jag har svarat på något PM men jag har haft fullt upp med annat.
Bilen står idag på 18-tums vinterdäck av väl inkörd sort. Det finns en uppsättning friska helt nya sommardäck men jag har i dagsläget inga fälgar till dem. Letade runt lite inför säsongen men kunde aldrig riktigt bestämma mig.
Inredningen är svart skinn och bilen har en eftermonterad stereo från Pioneer med Blåtand som jag inte har testat.
Jag har under förra säsongen bytt bussningar till krängningshämmaren och även oljetrycksgivaren då den svettades lite.

När bilen gick som den skulle så var den en fantastisk bil att köra. Det sitter någon form av Bilsteindämpare på av eftermarknadstyp och ett stramare och mer fast chassi har jag aldrig kört. Helt fantastiskt!

MVH

/Fredrik

Här sen Aug 2010

Trådstartare
Bilder...

Här sen Aug 2010

Trådstartare
Ni får ursäkta att bilen är så satans skitig. Det var lite kladdigt ute den här dagen:-(

Här sen Aug 2010

Trådstartare
Strålkastarna är defekta. Den ena är sprucken och behöver bytas av den anledningen.
Båda strålkastarna har helt felaktiga ljusbilder. Möjligen går det att ordna men räkna med att minst den ena behöver bytas.
Lite rost på motorhuven bak. Inget som syns men som skulle behöva en strykning av något roststoppande.

Eftersom bilen står ute så har bromsskivorna blivit lite bruna. Går nog att bromsa bort.

Jag har fått nys om en begagnad motor som jag nu överväger att köpa och montera.
Hur jag går vidare beror väl lite på om någon är intresserad av att ta över bilen.

MVH

/Fredrik

södertälje
Här sen Sep 2013

Jag har en bekant som har motor delar till M96
Ifall det är av intresse vid lagning.

BMW M3 E46 ESS
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
6281 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande