| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
R-däck till "gammel"-bilar?
|
<< 1, 2 5210 besök totalt |
|
Varför ska dom absolut köpas i LKPG då Martin med flera har rätt däck, i rätt storlek, till rätt pris?????????????????? Dessutom brukar det inte ta lång tid att få dom.
Sen får du ursäkta, men jag blir lite när du i rubriken skriver R-däck, sen är det inte det som är aktuellt egentligen, fast nu kan du tänka dig 540 iaf...Eller 720... Vad vill du ha egentligen?
Du får nog inse att bara för att folk är i en viss bransch kan dom inte alltid det dom borde. När det gäller fortåkarbilar och ofta däck är detta verkligen ett sådant område. Alldeles för få däcksnasare som är intresserade av att åka bil eller komma med egna erfarenheter av de senaste R-däcken. är väl bara Dude som kan det... Eller då Martin, han har koll och kommer inte anse det vara ngt konstigt med 195/60 på din bil.
|
||
|
R-däck eller inte, det beror ju på om jag hittar nåt som passar? Yoko 048or finns i 196/60-14 så det är ett alternativ. Dock är jag inte helt 100% säker på att hjulupphängningen överlever de extra påfrestningar som R-däcken gör? Därav velandet.
Dude pratade jag med på Lunda i söndags, hans tips var 15tums fälg från Pugg. Men jag är inte så säker på mina ET-uträkningar, det är därför jag skakade liv i tråden igen. och varför Linköping: om jag kan hitta B-stone 540 el 720 här till ett vettigt pris, varför böka med frakt och att jaga nån som vill montera däck på fälg?
Mvh Magnus, ska alltid krångla till allt.
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
och just det... Har både emailat och ring till Wheelbase ( = Martin?) men de vill inte svara. Också en anledning till att välja en lokal leverantör, tyvärr!
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Tackar Mangan, då är jag med!
Att folk inte svarar kan ju ha med den förhatliga semestern att göra.
|
||
|
här får du det exakta svar som du vill ha.
om du ska ha en: 7x15 ET under 18 6,5x15 ET under 24 6x15 ET under 30 här är några org ET från stdbilar med rätt delning citroen c5 18 xantia 15 xsara 18 zx 15 peugeot 206 gti 18 306 15/18 406 18 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Hmmm...
Är det sådant offset på dagens framhjulsdrivna bilar???!!! Har för mig att gammla Opel och Golf brukar ligga på runt ET40.
Fast det fanns ju att välja på. Mååååste ju gå att hitta billigt ngnstans.
Snyggt jobbat Anders, nu blir nog Magnus glad.
|
||
Så klart jag blir!
Stort tack, Anders! (Jag vet att jag är tjatig... )
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Mangan, vill du att jag kollar med min kompis som är Puggmek om dom har några gamla fälgar som ligger och skräpar?
iof i sthlm omr. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Tja! Hmm, jag kan klura lite på det så hör jag av mig till dig, OK? Det lutar åt 14-tum just nu, som en start för att se om 924an håller ihop öht.
Tack iaf!
Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Har tipsat om detta två tre ggr nu men Herr Karlsson är lite slö...
Fast vi har ett annat spår att rota i oxå. |
||
Det är ju sommar? och ebb i kassan...
Tja, jag kikade lite på de "däck" som sitter på och mer hållbara däck får man väl leta efter. Threadwear (stava?) = 440! Inte riktigt i klass med R-däck, va?
Anders << Tackar, jag har även pratat Wheelbase-folket och de har hittat liknande priser åt mig.
Andreas << Det kanske är dags att rota på två såna där andra däck vi pratade om sist? Har tröttnat på "de feta sulorna" bak nu... >
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Merjobb och inte ger det mer pengar över till de riktiga däcken heller. För det kommer inte bli bra heller tyvärr... Nä, jag röstar för att vi kollar med mitt spår. Nästan säker på att vi där hittar ngt som är iaf en klart bättre medelväg till rätt kostnad. Nu i veckan kanske?
|
||
|
Hmm, inte säker på att jag hänger med i ditt inlägg, Andreas, men vi kan väl höras framåt torsdag så kan vi se?
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
|
||
![]() |
Däck för banåka
R-däck till "gammel"-bilar?
|
<< 1, 2 5210 besök totalt |