Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: BMW M135i -13
3591 besök totalt
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
SÅLD: BMW M135i -13

Bilen har i dagsläget rullat 3 865 mil och har varit helt problemfri i min ägo, dvs jag har aldrig behövt uppsöka verkstad utöver planerad service. Bilen säljs med en tår i ögat men enbart pga att den ska ersättas med en ny entusiast/nöjesbil.

Bilen köptes ny och jag hade den som tjänstebil i mitt företag innan den togs över privat hösten -14 i samband med att bolaget avvecklades. Beställdes/köptes ny av Autopartner i Linköping, numera Proauto, och levererades 1/3-13. Vagnskadegarantin går alltså ut i mars 2016.

Till bilen medföljer ett set svarta 19" AEZ Sidney-fälgar (8x19 ET 37 fram, 9x19 ET 45 bak) med Michelin Pilot Super Sport-däck. 235/35x19 fram och 255/30x19 bak med 3,5-4 mm däcksmönster. Originalfälgarna har Kumho friktionsdäck med 7,5 mm mönsterdjup fram och 5 mm bak.
Exteriört har svarta M Performance-njurar samt AC Schnitzer takvinge monterats. Bilen är sänkt 30 mm med H&R-fjädrar och original topplagringar har ersatts av justerbara diton från Millway. Såväl original topplagringar och fjädrar finns kvar om man vill återställa bilen.

Bilen är i fint skick såväl exteriört som interiört då jag är pedantisk. Inga kantstötta fälgar, dörruppslagsmärken/bucklor eller skrapade stötfångare. Några stenskott i fronten har tyvärr inte kunnat undvikas. Interiören är såklart också hel och ren utan skador.
Nya bromsbelägg (BMW original) fram har precis monterats samt att en sats bakbelägg i kartong medföljer.

SPECIFIKATION:
5-dörrars F20
Alpinvit II
Motor: N55B30, 320 hk, 450 Nm
RWD
M Sport bromsar (4-kolvsok fram, 2-kolvsok bak)
Svart inredning, Stolar klädda i Tyg/Alcantara Hexagon
Interiörlister i borstad aluminium med svart dekorlist
Sportstolar
M Lädersportratt/multifunktion
Variabel sportstyrning (variabel servoverkan, variabel utväxling)
M Aerodynamikpaket
Shadowline högglans
Anthracite innertak
M Dubbeleker 436 (7,5x18" fram, 8x18" bak)

EXTRAUTRUSTNING:
Automatisk Sportväxellåda med Steptronic (8-stegad, växelpaddlar på ratten, olika växlingsprogram via körprogramsknapp bredvid växelspaken)
Adaptivt M-chassie inkl elektronisk stötdämparkontroll (EDC)
Xenonljus
Harman Kardon Hifi-system
Velourmattor & gummimattor samt bagagerumsmatta
Drive Comfort-paket
- Farthållare med bromsfunktion
- PDC fram & bak
- Bluetooth Professional (utökad från Business för att kunna streama musik från smartphone) samt USB
Siktpaket
- Automatisk avbländbar innerbackspegel
- Regnsensor
- Uppvärmda ytterbackspeglar och spolarmunstycken
- Fällbara bakre nackstöd
Förvaringspaket
- Förvaringsfack i instrumentpanelen till vänster om ratten
- Förvaringsnät på framstolarnas baksidor
- Extra 12V-uttag
- Lastnät samt krokar i bagageutrymmet

------SÅLD-------

NS: 38 varv