Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 21512 besök totalt |
Isevent
Israce i Funäsdalen :-)) galnaste körevent är över. Det är ett gäng roliga och duktiga norrmän som arrangerar. Jag åkte dit med GRC, Gentlemen Racing Club, tack Erik. Två väldigt fina isbanor, flera klasser och en massa fräna bilar. Framförallt S4 och RS4or med rallydubb plus en hel del annat kul på hjul. Sverige vann nästan allt på isen och norrmännen vann banketten. Jag blev tvåa i standarddäck 2wd (vi var tre så....). Men det gick rätt fort ändå, och de flesta 4wd bilarna var bakom mig. Men till nästa år MÅSTE ESP kunna slås av! Riktiga rallydubb på! Går det att klämma på ett par 16" fälgar över mina 340mm bromsar? Tex genom att flytta ut hjulen med spacer? På lördagen körde vi UPPFÖR! Hamrabacken i Tänndalen. Tokigt :-). Tyvärr var det för varmt så bilarna gick igenom och kom inte ända upp. Men det var bara rallydubbade som fick köra och bara 4wd som kom nånstans. Nästa år ska Golfen upp (om det är kallt nog)! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Per Jameson Audi TTRS "Martini" Alfa Romeo 1300 GTjunior-69 Alfa Romeo Giulia Spider-64 Fiat "Gran Turismo" 126p Fiat 600D 1960 BMW E81 130i-(snart R) |
Först i Europa?
Jag har beställt det första camber kitet till Europa för MQB MK7 från Integrated Engineering. De har gjort de första ställbara topplaceringarna till MQB standard ben. Jag ser fram mot grepp i högre fart. Kunde bara ESPn stängas av helt då vore den lilla shoppingvagnen riktigt giftig. Tror jag ... ![]() _________________ Per Jameson Audi TTRS "Martini" Alfa Romeo 1300 GTjunior-69 Alfa Romeo Giulia Spider-64 Fiat "Gran Turismo" 126p Fiat 600D 1960 BMW E81 130i-(snart R) |
En kopp kaffe i min nya mugg och funderingar på hur nice det blir med mina nya camber plates :-)
![]() ![]() _________________ Per Jameson Audi TTRS "Martini" Alfa Romeo 1300 GTjunior-69 Alfa Romeo Giulia Spider-64 Fiat "Gran Turismo" 126p Fiat 600D 1960 BMW E81 130i-(snart R) |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 21512 besök totalt |