| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Porsche 6 kolvs broms ok
|
4231 besök totalt |
|
Har 2 stycken vänster 997 Turbo 6 kolvs ok, spelar ingen roll för den som ska göra en custom adapter Vill bara få iväg dessa så priset sätter ja till 7000kr
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Re:
Nipplarna går nog att flytta till vilken sida man vill då det sitter ett rör nertill som förbinder in och utsida. Men som Magnus skriver så är kolvarna olika stora i oket och ska sitta med rotationsriktningen åt ett visst håll. Det är svårare att ändra på. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||
|
Spelar ingen mega roll, ska det va hundra ja visst men priset är där efter
Olika kolv storlek är för att trycket på belägget ska bli rakt då kolv nr 1 ska trycka lite senare Funkar ändå inte perfekt då beläggen slits snett om man inte håller koll på dom
Här en bild på slitage med rätt ok,så vill man ha gryma ok till billigt pris så skiftar man runt beläggen då och då vilket man ändå måste _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Hej,
ok, jag har mest sökt på PCCB bromsarna (de gula) och där finns det både 350 och 380 mm, dessa är ju till stålskivor så det kanske är annorlunda. Måste fundera hur jag skall göra, har en öppning på en komplett sats med skivor, väntar bara på besked avseende priset som han vill ha. Jag återkommer//Peter _________________ Peter Baumann |
||
|
Re:
Inte till 997 turbo, alla gula PCCB ok till 997 Turbo var 380mm.. men till 996 fanns det 350mm Gula ja... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
![]() |
SÄLJES
|
4231 besök totalt |