Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3098 besök totalt |
Mixa däck kvalitet?
Hej jag kör Corvette och har som flera US bilar olika fälgdiameter fram och bak. Std däck är 275/35/18" fram och 325/30/19" bak, vilket gör det svårt att hitta rdäck! Har kört många set TOYO men tillgången varierar och r888 verkar va på utgång...och de håller inte speciellt länge? Ni som har erfarenhet, hur skulle det funka med TOYO fram men Michelin CUP 2 bak ![]() Mvh Ralph _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
Inte mixat just dessa men andra r-däck och det var ingen höjdare. De agerade olika på temperaturförändringar och bilen var inte konsekvent alls. Inget jag skulle rekommendera.
_________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Re:
Tack för snabbt svar Johan, har väl också tänkt på att greppet kanske blir allt för oförutsägbart...? Ingen annan med erfarenhet av detta? _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
Re:
Jag har kört med 3-4 olika däck/gummiblandningar på bilen - bara det är samma dimension tycker inte jag det är så hemskt känsligt. Efter tre svängar så vet man ju hur den uppför sig och anpassar sig efter det. _________________ Daniel Steiner |
||||
Om jag fattat rätt så har du en z06a..?
R888 är ju dom r däck som räcker längst, och blanda är inget jag skulle rekomdera på en sån fin bil, du är ju väl ute efter att få ur prestnadan i bilen.. Ring skanstulls däck så hjälper han dig med CUp2 runt om _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Riktigt Z06, och hittills har jag fått gå ner i dimension till 265/305 då bredare r888 var slut. Har nu läst igenom CUP2 trådarna, inte övertygande betyg där, väljer Toyo även denna gång. Blir kanske tvungen att gå ner i bredd igen. Hittade billiga r888 på "e-Tyre" i Tyskland, ngn som handla där? Med vänlig hälsning, Ralph _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
Re:
Dom är ju överlägst bättre än R888 i allt förutom kanske slitage men inte så viktigt i ett R däck _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Har blandat Toyo, Pirelli, Yokohama, nya med svingamla.
Så stor skillnad är det inte... Om man inte är ute efter det sista. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Det blev en mix till slut men båda Toyo...de nya r888r fram och r888 bak.
De enda jag hittat i rätt dimensioner. Premiärkörning planerad på Gotland helgen 23/4!! Håller tummarna för att de får lagt nya asfalten tills dess ... _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3098 besök totalt |