Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (8126 totalt) |
Volvo 740-90 Timeattack 2017 - Bränslesystem !
Hallå! Tänkte lägga upp en liten tråd här va som händer i mitt garage! Det hela började med ett urspårat litet projekt som nu gått över styr lite. men vad spelar det för roll ![]() Min satsning är att köra lite Timeattacknu.se 2017 för skojs skull ![]() ![]() Kaross Volvo 740 1990. * Finessbur * Tooracestolar * 6p bälten* * Fullcoilovers runt om. * TXR topplagringar * Ombyggda spindlar* * IPD krängare fram och bak * Ställbart Panhard IPD * Brembo 4kolvsok fram med xc90 bromsskivor* * Bromsvåg med Separata cylindrar. * Xc90 bromsar bak med 308mm skivor. * Plastbussningar runt om Framtidsplaner angående kaross: Knivkrängare, Bättre aero, Lätta, Plastrutor med mera. Motor som byggs nu är en 8v b230 som kommer bestå av: B230FK Wiseco kolvar Hprofil Athena Coopering. ARP i hela motorn. 531 topp med 46/38 Rostfria Ventiler. Rejält tillsnyggad och portad. Bronsstyrningar, Dubbla fjädrar med Alu Retainers. Eftermarknads kamaxel! Hemmabyggt plenum med bosch 1680cc spridare. Nuke Fuelrail,Nuke btr, Nuke catchtank med mera. 2st Dw200 pumpar intank. PTFE slang. Jaz SFi godkänd Fuelcell Borg Warner s200-sxe från Svensk turboservice. Tial MVR44mm Wastegate. MSD tändspolar. Hemmabyggt pulssplit grenrör. EGT x4 Växellåda är Bmw zf m3 med 2skivig Tilton koppling. Motorstyrning blir MaxxEcu. Här kommer lite bilder på bilen hur den ser ut ![]() ![]() Bild ifrån Gatebil Mantorp 2015 ![]() ![]() ![]() ![]() Nya soppasystemet påväg ihop! ![]() Här är nya bottendelen påväg ihop! ![]() Nu har ni en liten bild på av vad jag håller på med ![]() ![]() Jag tar gärna imot tips och trix från er andra ! Kul med kommentarer och åsikter ![]() Extra tack till mitt team Team Disaster Racing för hjälp och skruvande och mina sponsorer! LMR , Tparts , Arnometall Ab , Oljemagasinet , mamma och pappa och alla vänner som ställer upp!! / David _________________ David Sandberg |
Motorn har kommit ihop mer eller mindre och ett nytt insug är på g ihop
![]() Såfort insug är klart ska de byggas lite tryckrör osv ![]() Släpper några bilder iaf ![]() ![]() ![]() ![]() Mer bilder och updatering kommer ![]() / Berra _________________ David Sandberg |
Släpper en bild på vad som hänt senast! Bränslesystemet har blivit klart och nu väntar jag på ytterligare lite prylar för att kunna montera motor osv !
![]() ![]() Kommer försöka uppdatera mera här men pga utejobb så är det svårt att hinna med ![]() Lägg gärna en kommentar ![]() / Berra _________________ David Sandberg |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (8126 totalt) |