Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: biltransport kärra Hebe 1400
1877 besök totalt
m.Ohlsson
Uddevalla
Här sen Mar 2006

Trådstartare
SÄLJES: biltransport kärra Hebe 1400

Nyrenoverad biltransport , maskintransport eller bara som vanlig släpkärra, totalvikt på 1400kg, lastar 800kg lagligt, men det positiva jag tycker med detta är att man kör det efter dom flesta mellanklass bilar utan större körkort, båda axlarna är renoverade då alla bussningar och tätningar i axlar bytades, bromsar är renoverade med svarvade trummor och nylimmade bromsband, hjullager bytat på en axel, bromsvajer bytt,axlarna blev då också blästrade och målade med 2k epoxy färg i 3 lager, fälgar och C-däck bytade 2014 (100mil sen), nytt stödben av kraftigare modell, kärran har rullat runt 50mil sen renoveringen, kärran är galvad, ny winsch medföljer, sträckmetall som "golv", jag har haft kärran som biltransport, fungerar till det mesta, hämta grus/jord så har jag lagt presenning i botten, kärran är väldigt kraftig med förstärkt chassie, axlarna är tandemaxlar för lastutjämning vilket gör att man har samma tryck över båda axlar, står 800kg på brickorna på varje axel, väldigt stabil, inga problem att åka 110km/h med bil på släp,besiktad till 2017-08-31, jag har ägt denna sedan 2007, fram och baklemmar används som uppkörningsramper, i stort sett 4st nya stoppklossar i kraftigt gummi medföljer, ska köpa mig en mindre obromsad kärra,byten kan vara intressant om du har en nyare 750kg obromsad kärra i bra skick.

17000kr eller byte mot mindre obromsad 750kg kärra

finns i Uddevalla

Micke

0709490111

Simatec
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140
Citera
m.Ohlsson
Uddevalla
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Såld