| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
DTA S80: DTASWIN Hänger sig konstant
|
1175 besök totalt |
|
Hej! Har just installerat DTA s80 på en s50b30, som sitter i min bmw 2002 med annan luftbox matchportad osv. Kabelhärvan är hemmabyggd, kör Alpha N med MAP kompensering, VANOS kontroll etc. Allt hårdvarumässigt fungerar utmärkt och bilen går att starta och ställa in bränsle, PID-Parameterar PWM-värden med mera utan några som helst problem, FÖRUTOM när det kommer till att uppdatera Vinklar. det har visat sig att när jag försöker uppdatera mål-värden för Kamaxel, Tändningsvinkel, insprutningsvinkel med mera så hänger sig DTASwin och det kommer upp en ruta något i stil med "Cant upload to ECU" och den frågar mig om jag vill pröva igen eller avbryta, spelar ingen roll vart jag trycker utan det fastnar i en Loop. Värt att notera: DTASwin är v79.00 ECUn är v67.00 jag kör med USB till DIP9 (RS232) kontakt för att kommunicera med boxen från KLracing.se (minns ej namnet på den atm) Laptopen jag kör har Windows 10 allt fungerar som sagt när det kommer till hårdvaran, signalerna från vevaxelgivare och kamaxelgivare ser bra ut. Någon som har några som helst idéer? Ligger felet i att jag måste flasha boxen? Första eftermarknadssprutet jag håller på med. Är väldigt impad i övrigt av produkten så vore fint om detta kunde lösa sig så man törs ut och mappa bilen. Med vänliga hälsningar Henrik Hvitfeldt _________________ MVH |
|
Har du frågat på DTA-forumet? http://www.dtaforum.com/
Det kan vara så att firmware i boxen är för gammal, det har gjorts en hel del uppdateringar. Firmware finns att ladda ner här http://www.dtafast.co.uk/downloads/ Jag kör också S80-pro, min laptop har Win 10 och riktig serieport. Har aldrig haft några problem. Min box hade firmware V58.00 när jag köpte den, men det är några år sedan nu. Tror jag har V78.nånting nu, kommer inte ihåg när jag flashade om den senast. Men den har fungerat klockrent hela tiden. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Vad har du för chip i USB adaptern? Det finns en modell som inte fungerar bra på Win7 och nyare.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Hej!
kan säga att det löste sig med att byta adapter. Så ser folk med liknande problem detta. CH340, som adaptern var, fungerade inte och jag fattar inte varför KLRacing säljer dem som tillbehör till spruten öht, känns oseriöst att inte ha koll på grejerna. Hur som helst bytte jag seriell adapter och fick allt att fungera utan som helst problem. tack för hjälpen! _________________ MVH |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1175 besök totalt |