Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 31845 besök totalt |
Re:
Hoppsan! Det dröjde visst lite med mitt svar. Visst var det jag som var på Mantorp! Vaför ha bladfjädrarna kvar? Varför byta undrar jag? Min bil suger sig fast otroligt bra i kurvorna. Jag tror att man kommer väldigt långt genom att ha rätt ihjulinställningar och däck. Jag har inga problem med att bakvagnen tappar greppet i guppiga kurvor. Det kan ju bero på felaktig inställning eller kanske slitna delar. Sånt råkar man ju annars ut för på bilar med stel bakaxel. Inför kommande säsong kommer jag gå ännu längre med hjulinställningar, fjäderstyvhet och stötdämpare. Dock inte extremt, men ändå lämpligt för banracing. Mina headers har ännu inte ställt till med några som helst problem. Har inte lindat dem heller. Kör med Dynatechs SuperMAXX headers. T o m Bilprovningen godkände dem. Kommer att vässa motorn ytterligare. Troligen hamnar jag på mellan 475 och 500 bakhjulshästar, vilket borde motsvara 500-550 hästar på svänghjulet. De flesta delar är försenade. Senaste informationen var 12 februari, men vi får se. Jag kan knappt bärga mig... Jag har förresten lite Z06-grejer, som jag kanske kan sälja. Framförallt stötdämpare och krängningshämmare. De är i näst intill perfekt skick. Kontakta mig vid intresse. Hälsn Christer _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Lite uppdatering
Såg att det var ett tag sedan jag skrev nåt om bilen, så det är väl dags att uppdatera lite. Egentligen har det inte hänt så mycket annat än att jag har fått lite bättre bromsar och kylning till växellåda och diff. Bromsarna är Brembo Gran Turismo 6-kolvsok fram med 380 mm skivor och 4-kolvsok bak med 345 mm skivor. Egenhändigt ihopsatt kylning baserad på Setrabkylare. Har inte testat, men det ska förhoppningsvis hjälpa mot temperaturer över 150 grader som jag råkat ut för tidigare (i växellådan!!). Har hunnit prova några nya banor, nämligen Nürburgring och Spa Francorchamps. Här är lite bilder från sommarens eskapader... . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var några riktiga godbitar med på banträffen... ![]() Klart man ska använda sin 3-miljonerkronorsbil! ![]() Ferrari F50 ![]() Lite regn har väl aldrig skadat. ![]() Porsche 911 GT3 RS ![]() Vi fick ett intressant besök hos killarna i Race Control! ![]() _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Nu har bilen bytt skepnad!
Eftersom min bil numera är demobil för racefactory.se, så har bilen också bytt skepnad. Det som hänt sen senast är att bilen inlett en bantningskur. Bl a så har den fått en Tillett racingstol på 4 kg, samt ett racingbatteri från Braille på 6,8 kg. Batteriet är väl tilltaget för att det inte ska uppstå några startproblem. Tänkte först sätta in ett litiumbatteri på 2,7 kg, men den har vi sparat för demobruk istället. Vi visade upp produkter och bil på Elmiamässan i påskas. MÅNGA besökare i montern var det. T o m Chip Foose kom förbi och hälsade på oss. Se bild! Så här ser bilen ut idag. Frontsplitter finns! Den är ej monterad på bilderna. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
2,7 kg batteri. Ganska dyr, men jagar man vikt så...
http://racefactory.jetshop.se/braill Stolar: http://racefactory.jetshop.se/racing _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 31845 besök totalt |