| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen
|
891 besök totalt |
|
Rätt på en gång!
Jag är osäker men jag tror den är en S1:a dvs 1973 eller 1974. Från toppen på huvudet tillverkades 10-11 tusen exemplar mellan 1973 och 1975 och det sitter en Lotusfyra i dem med dubbla Dellorto 40 och 140 hk. I USA hade de lite tråkigare Zenith Strombergare har jag för mig. Mot slutet tillverkades täckt modell med tillnamnet GT och den hade lite vassare motor med Dellorto 45:or och 160 hk.
Den är iaf så ovanlig att jag bara har sett en enda i verkligheten
Skulle börjat med denna kanske
Såhär rejsiga kan dom bli
Don't mention the war....
_________________ Göran Karlsson |
|
Man kan inte anklaga den för att vara speciellt vacker, så jag blev överraskad av tillverkningsantalet... Det finns några stycken i Sverige men man ser de inte så ofta på träffar mm. Den var ju lite roligare i sänkt ban-utförande dock
Har själv en bil som hade Strombergare på från början, "strypt" för USA-marknaden. Uurrk! Ersatt av annat nu. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
|
Jag fick lite fel om årtalen, S2 (eller MkII) kom redan 1973, och den presenterades 1972.
7-11: Så du har en JH? Inte så konstigt att du tog det då Den som jag har har sett var en RHD svart 75:a som fått motorn utbytt till en från en GT. Toppackningen gick sönder och den blev stående till för ett par år sedan då den såldes till Stockholm, tror jag det var. Den var ganska rostig då. Du kanske känner till den?
Ett par små bilder på GT:n Edit: fixa så de syns också...
_________________ Göran Karlsson |
![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen
|
891 besök totalt |