| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa vinge till Toyotan uppad.
|
1033 besök totalt |
|
Är på jakt efter en vinge som helst inte kostar mer än 6000:- Jag har ju även en idé om att få bilen väldigt lik Toyota TRD Griffon, då jag tycker den är frän och framför allt går jävligt fort på bana kontra den lilla effekt den har
Men finns det nå ving profiler som funkar för dom pengarna? och skulle det bli problem om jag bygger om fästen för att få vingen längre bakåt, då TRD ankstjärten hamnar i vägen bakåt, Griffon kör ju med så kallad svan hals vinge som hänger över TRD stjärten. Hade tänkt mig ett liknande koncept då ankstjärt är inhandlat men tänkte para den med en traditionell ving montering i stället och förskjuta armarna som håller vingen bakåt (alltså göra nya helt enkelt) eller kommer det som sagt generera väldigt konstiga tryck och drag krafter på bakluckan ? För tydligar lite. Griffon har inte alls svan hals, utan jag har rört i hop det, den vingen har sitt fäste under bakluckan och känns inte optimalt för min del att kapa upp luckan på det sättet, då lär man ju fylla reserv baljan vid regn
Det är ju så klart den begränsade produktions bilen 14R60 som har svan hals vinge, för att få ut vingen över kanten och det är väl något sådant jag funderar på, fast med traditionell fästen. Ska höra hur de går med lyckan att hitta en sån svanhals från 14R60 också, men kopia så klart.
Men om det skiter sig då, tror folket att man kan göra fästen som flyttar ut vingen till luckans kant, utan konstigheter med traditionell vinge? _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1033 besök totalt |