Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
värsta bilen ni åkt?
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (9355 totalt)
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003

Trådstartare
värsta bilen ni åkt?

själv har jag fått provgasa och åka i en diablo vt i Arvidsjaur när den var där på test! kan säga att det var hårresande att få sitta och gasa när italianaren börja säga "you can press more" så jag fick dra den näst intill varvsstopp!! mmmm =)

kan säga att jag var typ 15år annars hade nog inte en testtur varit omöjlig =)...

här ska jag visst ha några bilder från det !
http://se.photos.yahoo.com/tim_kjellsson (lite dålig kvalite på scannern...)

måste säga att jag var helt i trans resten av den dagen

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Renault 16 som 15 åring åkandes med min faster, kusin och fosterkusin på Europasemester........ inte många rätt i den bilen fast det var kul när vi åkte till paris och gick på Lido då hade en faster med skön inställning till livet thumbs up

therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hej

Värsta=häftigast?

I så fall, helt klart en banpreppad 3-liters Capri MkI på Gelleråsen, på slicks. Toklättad, lagom trimmad och med hård diffbroms, helt klart det roligaste jag kört.

På god andra plats kommer en Cobra Replica med Corvetteaxlar (tyvärr besiktningsmotor), trea är nog en "Locost" som dock led av kassa hjulvinklar och bustrött besiktningsmotor.

Värst=äckligast? Tja, folka-trike ligger nog bra till...

/Gustaf

Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Tekniskt värsta jag åkt är väll en Porsche 996 Turbo men stressad johann från Uppsala till Söderhamn i hans trimmade M3:a var nog snäppet trevligare. thumbs up
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

krabu skrev:
Tekniskt värsta jag åkt är väll en Porsche 996 Turbo men stressad johann från Uppsala till Söderhamn i hans trimmade M3:a var nog snäppet trevligare. thumbs up

Jag körde lungt!
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Värsta åket?

Vad sägs om Gemballa GTR 750 på Ringen (GP-slingan) med Wolfgang Kaufmann bakom ratten...

NYC
Här sen Jan 2003

Beroende på hur man skall tolka "värsta" så får det nog bli:

1. 996 turbo (med GT2:ans motor!)
2. Pappas gamla VW bubbla

Avregistrerad (326)

Här sen Jan 2003

tom

Stockholm
Här sen Nov 2002

Inga värstingbilar här tyvärr
Hmm BMW Z8 är nog bland de hårigaste jag kört tror jag, helt underbart motorljud , (skulle kunna ha en skiva med nånstopp motorljud från den bilen), Ferrari 328 GTS va en ganska trevlig upplevelse fast man sitter som en apa vilket man gör i dom flesta italienare ... Inge värstingar men ganska trevliga bilar, Fick torrköra en Lamborghini Diablo men man skulle ju inte tacka nej till en provtur
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Johan Jansson skrev:
johann skrev:
...Jag körde lungt!

Visst. Och i morse såg jag en sju meter lång flygande gris.

Jo det är sant, jag var ju tvungen att hålla igen så en polare kunde hänga på med sin Impreza.
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

oi

I år skall jag åka fortare än dig på Gelleråsen. BMW =

Värsta bilen då...hmmm...

Det skulle väl vara en gammal Dodge Aspen SE -76 med trasig bladfjäder på ena sidan bak?

/J

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Porsche 996 GT2 club sport (528 hk 744 nm) den var nog den värsta. Däremot den värsta åkturen är i en -98 års M3 på Mantorp, det var -98, med Fredrik Ekblom bakom ratten.

Westfield SE
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

okej, om vi ska ta värsta (i dålig mening) åkturen så finns det lite mer att välja på.
*Fem personer i en Renault 5:a med extremt svampig fjädring i hög hastighet på krokig väg.
*Saab 99 på grusväg i tresiffrig hastighet...resulterade i en 180 gradare i en kurva och 100 meter rullandes bakåt (vägen svängde fortfarande) innan bilen stannade.
*Samma Saab 99 på en annan grusväg (som föraren inte hade kört tidigare) i hög hastighet - resulterade i en lätt modifierad front.
*Mitsubishi Cosmos på isgata med sommardäck (ofrivilliga slicks).
*Peugeot 406 i hög hastighet på hal asfalt utanför Skara med fyrhjulssläpp titt som tätt.
*Saab 9-3 på smal bergsväg (nerför) i Österrike i alldeles för hög hastighet och med alldeles för lite kontakt med vägen.

Det konstiga är att fem av dessa sex nära-döden upplevelser är med en och samma förare bakom ratten...hmm...
(tror jag ska byta vänskapskrets)
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Apropå historier om värsta åkturen:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=42009
(bli inte skrämda av adressen - historien är faktiskt otroligt rolig)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Eh, OT-varning på sunkiga Saab 99 med taskiga däck o liknande...

Här sen Jan 2003

tom

Täby
Här sen Nov 2002

En åktur i en någorlunda realistisk drömbil:
Anders Jonssons dåvarande 993 RS runt Gelleråsen. Annars har jag tyvärr varken åkt eller kört några andra bilar som är tuffare än min Kadett.

Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002

Kanske inte en så märkvärdig bil men.....

... det är den åktur som påverkat mig mest. När jag hade haft körkort i ca. 1 månad fick jag provköra en grannes 911 3,0 -73 med turbo breddning och dom bredaste däck jag sett. Tänk dig då också att min häftigaste bilupplevelsen innan var pappas MB 240 D så var ju påverkan enorm.

Inte konstigt att man blivit skadad.

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Jag har inte åkt så många håriga bilar, men av de få jag åkt var nog mazda RX-7 FD3S den värsta... möjligt att den var lite petad på av HKS, var lite dekaler, nått avgassystem och luftfilter ivf.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Micke Holmström skrev:
Annars har jag tyvärr varken åkt eller kört några andra bilar som är tuffare än min Kadett.

Hmmmmppffff...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det är nog nåt fel på mig... Jag har iof skrivit det här förr men:

När jag hade Golfen och hade vart på en hel del banträffar så gick jag på en endagarsgrej med Formel Ford på Mantorp. "0-100 på 4 sekunder o du sitter några centimeter ovanför marken" osv osv lät ju minst sagt häftigt. Och visst var det skitkul!!! Men ingen revolution liksom....

Samma sak när Koit skjutsade runt mig på mitt första varv någonsin på Ringen i en 993 GT2 Cup i fullt raceskick. Jag satt mest o var skitglad över att jag kände igen varenda meter av Ringen från GPL. Det var ju kul med den kompromisslöst raceutrustade bilen... det gick lite på snedden både här o där eftersom det var blött, men... ja... ingen revolution liksom.

Är jag skadad nånstans? Fattas det någon speciell gen eller? Jag har ju hur kul som helst men den där "åå herre jävlar mamma mia!!!! känslan" har jag aldrig fått i någon bil. Däremot "vill ha! vill ha! vill ha! vill köra den själv jämnt!-känslan" har man ju upplevt några ggr

värsta bilen ni åkt?
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (9355 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande