| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Honda Civic 1.8 Vti Mb6 Track-day
|
2666 besök totalt |
|
Hej nu säljer jag tyvärr min roliga trackday bil då tiden inte räcker till längre. Om ni är ute efter en bil att lära er bankörning så är denna bil perfekt för dig! Mycket bil för pengarna helt enkelt! Bara byggkostnaden för motorn ligger på ca 20.000 kr. Spec på bilen: * 1997 års Honda Civic 1.8 Vti Mb6 -Svensksåld med ca 21.000 mil, alla papper finns sedan ny! * B18C4 motor (original 169 hk) * SB9 Låda med Helical LSD diffbroms * Shortshift länkage till lådan (grymt tight!) * Skunk2 kammar steg 2 * Komplett Skunk2 optimerat insug/plenum med anpassat AEM luftfilter/rör * 5Zigen extraktor 4-1 * Komplett modellanpassat Skunk2 avgas med 100 cellers racekat (låter lagom) * Apexi Neo kontrollenhet * Mappad med dessa mods till ca 210 hk i motorn (går fruktansvärt bra!) * Original varvstopp på 8500 rpm är kvar för bättre hållbarhet * Skunk2 raceline Coilovers * Nya bussningar på de flesta ställen fram och bak samt motorfästen * Kamrem bytt i januari 2013 Bilen är också utrustad med R-däck Kumho V70 R-däck i dimension 215/45-17 fast bara bak, eftersom det gick lite vilt till på senaste bankörningen
Ratten är utbytt mot en Momo Racing moccaratt. Dagen efter jag köpte bilen gick drivaxlarna av på mitten så dom är nu utbytta mot förstärkta drivaxlar som klarar 300hp+ Bytt också olja och filter + bägge hjullagerna bak. + belägg! Det ingår även en Recaro Speed-stol från 1997 (samma stol som satt i vissa Integra Type R) Finns original 15" Speedline fälgar som det nu sitter dåliga vinterdäck på om man vill byta ut 17-tummarna mot mindre i framtiden. Bilen har den klassiska honda rosten bakom bakskärmen. Men rostfri resten av bilen!
Ingen utställningsbil i lacken men annars väldigt fin för sin ålder! Inredningen är super fin! Den säljes nybesiktad och påställd. Pris idé: nytt pris 25000kr Bilen står i Älvsjö i Stockholm Jag heter Ashley Kyle Bengtsson och mig når du lättast på 0760221515 eller Ashley.kyle.bengtsson@gmail.com
_________________ Ashley Bengtsson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2666 besök totalt |