| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Bortskänkes: 2x Renault Vel Satis
|
597 besök totalt |
|
Jag har kommit till insikten att det aldrig kommer bli något av dessa bilar så länge jag äger dem, så det är bäst att ge bort dem. Bilarna i fråga är två stycken Renault Vel Satis, alltså det där härligt franska stolpskottet baserat på Laguna II. Båda bilarna är mörkblåa och bensindrivna, den ena är en 2.0T anno 2002 med kass motor (läckte olja som ett såll från turbons oljeretur, sedan försvann komp), den andra är en Initiale 3.5 V6 2003, fast utan motor. Båda är svenskreggade och avställda. 2.0T:n är en Hollandimport med cirka 22k mil på klockan. Tyginteriör, inte speciellt fin så, men i bruksskick. Någon skråma på kofångare fram, etc. Har i min ägo fått ny ECU (immobilizer borttagen), nytt spjällhus och lite annat smått och gott, nu behöver den bara en ny motor ( ) för att gå igen. F4R-764-motorer finns för 4-5000:- på skrotar runtom i landet för den händige med ork.
3.5 V6:an har allt, inklusive GPS-system med kartor på DVD. Beige läderinteriör med träpaneler, den perfekta direktörsbilen om du är dålig på att göra affärer. Automatlåda finns och medföljer, motorn är i delar vid sidan av och kan köpas till. Det är Nissans VQ35DE-motor som i det här utförandet utvecklar 240hk. Cirka 15k mil. ALK146 är regnummer. Bilarna finns utanför Sala, gratis vid avhämtning. Har stått ett par år, så är inte i toppskick utvändigt, men behöver bara mekanisk kärlek för att få det hela att lira. Självfallet har jag dåligt med bilder på dem båda också, men om du vill ha något stort femsitsigt, ovanligt och franskt hittar du inte mer udda i Sverige. Åtminstone inte gratis.
|
597 besök totalt |