Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13658 besök totalt |
Nu ska det gå när Polackerna gick med i EU ![]() Funderar faktiskt själv att ta in en sån till sverige. Många bekanta till mig har såna stående bakom sina garage , efter att dom bytte up sig till bättre bilar. _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Här är en 126:a som jag kom att tänka på. Fastän jag vet inte om den byggs för rakt-fram-åka nu?
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub _________________ Rikard Lundberg |
||||||||
Tror inte att dom är så dyra.Ska kolla lite vilken prisnivå dom ligger på. Skicket överhuvudtaget ska man titta på, ofta är bilarna ganska dåligt skötta eftersom dom är soppas gamla så är det knappt att folk byter olja på dom eller stift ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Bilen "nytillverkas" väll fortfarande där nere? Sist jag va nere såg jag ett par av nyare årsmodell till salu. Påstådda att vara i "toppskick". Runt 20lusentappen i dåtidens växelkurs ![]() |
||||||||
Tyvärr så tillverkas den inte längre ![]() Tror att den slutade att tillverkas för 2-3 år sen . Dom sista årsmodellerna hade en VW motor i på 1200cc om jag minns rätt ![]() Det med toppskicket ska man ta med en nypa salt, det krockas ju friskt där nere med bilarna . Sen finns det alltid nån enstaka välskytt exemplar. _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Jo, det var det jag menade med "topskick" ![]() Lika bra att köpa en från 1972 och plocka i rediga saker i, en sådan borde man få gratis nuförtiden. För precis som du säger är det löjligt mycket folk som har kvar sin maluch trots köp av riktig bil ![]() |
||||||||
Genomskärare som visar lite hjulupphängningar.
![]() snodd från CarsFromItaly Hmm, svansmotorn kanske kan bytas till en mittmotor från en Golf eller nåt. Men då blir det ju nåt sånthär (den klassiska malec.wmv). |
||||||||
Lika bra att länka till de andra två intressanta bilderna med:
![]() ![]() Camber fram 40 till 80 minuter (dvs endast positiv camber fram?) Camber bak -32 till -72 minuter. Men om man skall busa med en Polski så finns väl ingen direkt anledning att behålla den orginal. |
||||||||
Det är billiga reservdelar iallafall till dessa vagnar, jag köpte nytt avgassystem till min på mekonomen 280kr!!
![]() Jag skall skanna in några bilder imorgon på jobbet på min gamla pärla _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Som denna då ungefär, såg den på Rudskogen för några veckor sedan (på en trailer tyvärr)... Fotograf är Jani som vanligt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||||
Du menar om man importerar? Är den av årsmodell 1975 eller tidigare bör det inte vara några större problem. Senare årsmodeller kan det nog vara värre? _________________ Göran Karlsson |
||||||||
![]() Nej, det var Fiat 124 som var förlagan till Vaz, den ser nästan exakt likadan ut som 125 men i ca 90% skala. Men mkt av mekaniken passar nog emellan modellerna, det är ivf samma grundmotor i 124 Sport Coupé och 125. Jag hittar bara bilder på 124 SC och inga på sedanen vid en snabb sökning. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Hehe.. njaaa, tror ja står över de... ![]() _________________ /Fredrik Fröberg |
||||||||
Jo, det kan nog bli en lustiger dans att få en sådan igenom besiktningen om dom börjar bråka om avgasreglerna. Fast t o m 1988 års modell borde det ju finnas en hygglig chans iallafall.
Men, nuförtiden importeras det ju Citroen 2CV (vicken banbil asså ![]() Så det går kanske att hänvisa till detta även för Polski Fiat 126. |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13658 besök totalt |