| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gör det själv hallar med riktigt bra billyft i göteborg?
|
12 besök senaste veckan (5814 totalt) |
|
Hej. Hoppas jag postar rätt. Har en modifierad gatu/banåka bil som är lite sänkt. Och tyvärr inget eget garage. Enklare jobb kan jag lösa själv. Men jag skulle vilja hissa upp bilen och göra ett något så enkelt som ett oljebyte 2 ggr per år själv. Som det är nu så får jag lämna in den på service vilket blir dyrt. Har kollat på OKQ8 och de har gör det själv hallar. Men den rampen som man rullar upp på tar i underredet tyvärr pga sänkningen. Den andra lyften är för "smal" och känns osäker. Min bil är bred
Är det några andra ställen man kan åka och meka på i göteborg? Söker framför allt en saxlyft. Mvh _________________ henrik plojak |
||||
|
|
||||
|
Fanns ett jättebra ställe på ringön som jag varit på men det har slagit igen om jag är rätt informerad (tror det hette car express).
Hursomhelst, nästa gång jag behöver så tänkte jag testa Grimbos Mek och tvätt http://www.grimbos.se Om du testar där får du gärna rapportera hur det är
_________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
Problemet är inte att komma upp på rampen. Problemet är att järnkanten som säkrar hjulspåret går emot underredet på okq8 ramperna (har testat). Jag skulle i så fall behöva lägga plankor över hela rampen så att hjulen och bilen kommer upp 2 cm. Eller om någon vet GDS med saxlyft så är problemet ur världen
_________________ henrik plojak |
||||
|
Re:
Lås dig inte på att det måste vara saxlyft, många tvåpelarlyftar går väldigt lågt också. En saxlyft kan också vara hög eller låg beroende på modell och hur den är monterad i golvet. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
12 besök senaste veckan (5814 totalt) |