Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997GT3CS 2007
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9956 besök totalt
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Chefen skrev:
Vad har du använt för program till filmen?
Cool kameravinkel blev ju riktigt bra fartkänsla!

Kör Harrys laptimer i iphonen, finns en filmfunktion där i (jag filmar med mobilen men man kan ha externa typ Gopro också om man vill), efteråt kan man enkelt lägga på uppgifterna ovanpå filmen och exportera. Finns flera bra trådar om funktionerna här på rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=86
Jag är ingen teknikguru men har lyckats få det att funka ganska enkelt tycker jag.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Japp, då är det dags för deltävling 2 på Mantorp nästa helg (8-9juli).
Har bokat trackday på fredagen och tävlingen går på lördagen.

Har fått hem nya PFC-belägg då jag inte tyckte beläggen som satt på bettade så bra samt att de var inkonsekventa. Blev 11/13 compound.

Förra året körde jag som bäst 1.28.5 med den svarta, hoppas kunna slipa denna ytterligare och komma ned på 1.27 tider med den vite vilket borde vara rimligt mål.

Hoppas det räcker till final bland alla effektmonster

Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Final kanske

Men pallen bli nog svårt

FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014

Re:

Wärhner skrev:

Har fått hem nya PFC-belägg då jag inte tyckte beläggen som satt på bettade så bra samt att de var inkonsekventa. Blev 11/13 compound.

Förra året körde jag som bäst 1.28.5 med den svarta, hoppas kunna slipa denna ytterligare och komma ned på 1.27 tider med den vite vilket borde vara rimligt mål.

Du har för lite dekaler o klistermärken... Det är det som är grejen... På med mer aeromärken!!!!

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Final kanske

Men pallen bli nog svårt

Jo, det är så jag tror också.

Hade haft bättre förutsättningar på mantorp i en 997 turbo med lite tweeks likt Jezzicas skulle jag tro.

Får se hur det blir till nästa säsong, dyker det upp någon seriös spekulant under sensommaren/hösten så släpper jag nog denna och bygger "997GT2-klon" istället.

Först vill jag bocka av 1.27 tid i denna

FreddieL skrev:
Wärhner skrev:

Du har för lite dekaler o klistermärken... Det är det som är grejen... På med mer aeromärken!!!!

Ha ha! ja 15Hk per klibba så går det fort som faen ;-)

Skämt åsido så vill jag inte kladda ned bilen med en massa klibbor då jag kör min bil både till och från bana + lite på gata och då vill jag behålla bilen clean och snygg som jag tycker den är.

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Vår är nog till salu i höst

Extremt bra vapen

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Helgens tävling blev lite av ett fiasko, körde trackday på fredagen som började med två pass i regn. sedan ett par pass i torrföre, fick inte riktigt till rytmen och körde tider kring låga 1.30 och höga 1.29, bilen var ganska understyrd på gränsen så jag testade att släppa främre kränghämmaren från mitten till mjukaste (2 steg). Körde ett pass till och bilen betedde sig klart bättre men hann inte få något riktigt attackvarv pga mkt trafik.

Tvättade bilen på fredagkväll och upptäckte efteråt att vänster bakskiva fått en spricka genom hela materialtjockleken, letade skiva under lördagen utan framgång så fick lämna WO på lördagens tävling.

Laddar om inför festivalen 7:e aug, nu är det semester.

Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008

De var ju en riktig näve skit du fick ut delat
Ny satsning på festivalen då

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Fricke.w skrev:

Mja, tror att jag och bilen hade varit kapabla att sätta låga 1.28 till höga 1.27 tider vilket hade varit på målsnöret att ta mig till final i PS så motiveringen var väl inte på topp, speciellt inte efter att ha harvat runt på 1.29-tider under fredagen. Fick tag på skivor 2timmar bort vid 10 snåret men kändes inte riktigt som det var värt att köra 4timmar totalt för att tokmecka och i bästa fall komma i ordning lagom till Q2. Hade jag haft skottläge på pallen så hade jag resonerat annorlunda.

Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008

Re:

Wärhner skrev:
Fricke.w skrev:

Mja, tror att jag och bilen hade varit kapabla att sätta låga 1.28 till höga 1.27 tider vilket hade varit på målsnöret att ta mig till final i PS så motiveringen var väl inte på topp, speciellt inte efter att ha harvat runt på 1.29-tider under fredagen. Fick tag på skivor 2timmar bort vid 10 snåret men kändes inte riktigt som det var värt att köra 4timmar totalt för att tokmecka och i bästa fall komma i ordning lagom till Q2. Hade jag haft skottläge på pallen så hade jag resonerat annorlunda.

Fullt förståligt

Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004

Riktigt trist med bromsstrulet Peter. Vet hur det är när det strular. Gelleråsen och Knutan är ju banor som passar din bil lite bättre så får hoppas du kan vara med och fajtas lite mer där.

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Har monterat nya skivor bak nu, blev zimmermanskivor från Sandén, tack för god service.

Fann ett par troliga orsaker till varför skivan spruckit, satt 2st lecakulor i luftkanalerna på insidan precis där skivan spruckit. Iofs var skivorna nära minimitjocklek slitagemässigt.

Laddar nu om inför festivalen den 7:e aug på mantorp där även publik samt tävlande utanför serien är välkomna: https://simplesignup.se/event/80644-anmaelan-time-attack-festival-2016 . . . .

Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008

Hmm kannske kolla över så man inte har nå skräp i kyl kanalerna på skivorna.
Ja menar du är ju duktig och håller dig på banan och ändå lyckats få skit där, då kan jag ju inte låtabli att fundera hur mina ser ut som varit utanför och kört en och annan gång

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Fricke.w skrev:
Hmm kannske kolla över så man inte har nå skräp i kyl kanalerna på skivorna.
Ja menar du är ju duktig och håller dig på banan och ändå lyckats få skit där, då kan jag ju inte låtabli att fundera hur mina ser ut som varit utanför och kört en och annan gång

Tror det kan vara gamla synder från tidigare ägare.

Skivorna var nära minimitjocklek för slitagegränsen, men högersidan var helt utan sprickor genom hela skivan medans vänster hade 3st.

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Mantorp och KoM gick av stapeln igår och jag var på plats för att kriga i streetklassen.

Anlände kring 18.30 tiden på lördagskvällen riktigt sliten efter att gått upp kl 03.00 på morgonen i Turkiet för att resa hem från en vecka i solen med familjen. Hade som lök på laxen åkt på magsjuka i onsdags och inte ätit någon större mängd riktig fast föda sedan dess...

Inte de bästa förutsättningarna men väl ute på varmuppen kändes bilen snabb, bromsarna gav bättre förtroende och redan på andra varvet noterades 1.28.8 vilket var nästan 1.2 sek bättre än senaste besöket på Mantorp. kändes hur lugnt och stabilt som helst så jag visste att det fanns tid att hämta om jag kunde attackera lite mer.

Varvtider warmup: http://slc.se/wp-content/uploads/2016/07/TimeAttack-Warmup-laptimes.ht . . . .

I Q2 smällde jag till med för mig otroliga 1.27.6 men kände att det fanns en eller annan tiondel till att ta då varvet hade förbättringspotential. Nu var det riktigt tight mellan plats 5, 6 och 7 i klassen.

Varvtider Q1: http://slc.se/wp-content/uploads/2016/07/TimeAttack-Q1-Street-laptimes . . . .

I Q2 kändes det att både luft och asfalt blivit varmare och tog nog i lite för mycket vilket endast resulterade i 3 st låga 1.28 tider.

Varvtider Q2: http://slc.se/wp-content/uploads/2016/07/TimeAttack-Q2-Street-laptimes . . . .

Top 10 gick till semi vilket jag gjorde på kvalplats 7, fick inte riktigt till finalen heller pga att likt Q2 så tog jag i lite för mycket samt en del trafik. Bästa semifinaltid blev endast 1.28.7.

Semifinal tider: http://slc.se/wp-content/uploads/2016/07/TimeAttack-Semi-Street-laptim . . . .

Hade som mål med tävlingen att få revanch från senaste deltävlingens snöpliga W/O samt de dåliga träningstider jag då presterat (höga 1.29), ville bevisa för mig själv att både jag och bilen hade snabbare tider än mitt tidigare pers med den svarta (1.28.4) som jag satte på förra årets KoM kunde bräckas.

Sammantaget är jag riktigt nöjd med tävlingen, mitt nya pers och känslan i bilen. Nu vill man till Mantorp igen och åka höga 1.26:or jue

Nästa deltävling är på Karlskoga 19-21 Aug.

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Citera
Tavi
Gnesta
Här sen Aug 2008

Kul att bilderna kom till användning och bra kört på mantorp
Lycka till med försäljning och köp av ny bil .

Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014

Re:

Wärhner skrev:
Kollar om det finns något intresse:

https://www.blocket.se/stockholm/Porsche_997_GT3_Clubsport_68416627.ht . . . .

Vad är detta?!? Skall du sälja?!?

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Tavi skrev:

Tack Tavi :-)

FreddieL skrev:
Wärhner skrev:

Jo, jag har ju haft ett handikapp på sisådär 200hk i klassen i år och tänkte försöka ladda om med en 997 Turbo "GT2-klon" istället inför 2017.

Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014

Re:

Wärhner skrev:
Tavi skrev:

FreddieL skrev:
Wärhner skrev:

Jo, jag har ju haft ett handikapp på sisådär 200hk i klassen i år och tänkte försöka ladda om med en 997 Turbo "GT2-klon" istället inför 2017.

Är alltså en Turbo lättare att bygga vidare på än GT3?

Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Re:

FreddieL skrev:
Wärhner skrev:
Tavi skrev:

FreddieL skrev:
Wärhner skrev:

Är alltså en Turbo lättare att bygga vidare på än GT3?

Turboeffekt är billigare än sugmotoreffekt

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997GT3CS 2007
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9956 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande