Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9956 besök totalt |
Re:
Kör Harrys laptimer i iphonen, finns en filmfunktion där i (jag filmar med mobilen men man kan ha externa typ Gopro också om man vill), efteråt kan man enkelt lägga på uppgifterna ovanpå filmen och exportera. Finns flera bra trådar om funktionerna här på rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php Jag är ingen teknikguru men har lyckats få det att funka ganska enkelt tycker jag. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Japp, då är det dags för deltävling 2 på Mantorp nästa helg (8-9juli).
Har bokat trackday på fredagen och tävlingen går på lördagen. Har fått hem nya PFC-belägg då jag inte tyckte beläggen som satt på bettade så bra samt att de var inkonsekventa. Blev 11/13 compound. Förra året körde jag som bäst 1.28.5 med den svarta, hoppas kunna slipa denna ytterligare och komma ned på 1.27 tider med den vite vilket borde vara rimligt mål. Hoppas det räcker till final bland alla effektmonster ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Re:
Du har för lite dekaler o klistermärken... Det är det som är grejen... På med mer aeromärken!!!! ![]() ![]() _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||||||||||
Re:
Jo, det är så jag tror också. Hade haft bättre förutsättningar på mantorp i en 997 turbo med lite tweeks likt Jezzicas skulle jag tro. Får se hur det blir till nästa säsong, dyker det upp någon seriös spekulant under sensommaren/hösten så släpper jag nog denna och bygger "997GT2-klon" istället. Först vill jag bocka av 1.27 tid i denna ![]()
Ha ha! ja 15Hk per klibba så går det fort som faen ;-) Skämt åsido så vill jag inte kladda ned bilen med en massa klibbor då jag kör min bil både till och från bana + lite på gata och då vill jag behålla bilen clean och snygg som jag tycker den är. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Helgens tävling blev lite av ett fiasko, körde trackday på fredagen som började med två pass i regn. sedan ett par pass i torrföre, fick inte riktigt till rytmen och körde tider kring låga 1.30 och höga 1.29, bilen var ganska understyrd på gränsen så jag testade att släppa främre kränghämmaren från mitten till mjukaste (2 steg). Körde ett pass till och bilen betedde sig klart bättre men hann inte få något riktigt attackvarv pga mkt trafik.
![]() ![]() Tvättade bilen på fredagkväll och upptäckte efteråt att vänster bakskiva fått en spricka genom hela materialtjockleken, letade skiva under lördagen utan framgång så fick lämna WO på lördagens tävling. ![]() Laddar om inför festivalen 7:e aug, nu är det semester. ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Re:
Mja, tror att jag och bilen hade varit kapabla att sätta låga 1.28 till höga 1.27 tider vilket hade varit på målsnöret att ta mig till final i PS så motiveringen var väl inte på topp, speciellt inte efter att ha harvat runt på 1.29-tider under fredagen. Fick tag på skivor 2timmar bort vid 10 snåret men kändes inte riktigt som det var värt att köra 4timmar totalt för att tokmecka och i bästa fall komma i ordning lagom till Q2. Hade jag haft skottläge på pallen så hade jag resonerat annorlunda. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Re:
Fullt förståligt _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Riktigt trist med bromsstrulet Peter. Vet hur det är när det strular. Gelleråsen och Knutan är ju banor som passar din bil lite bättre så får hoppas du kan vara med och fajtas lite mer där.
_________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||||||
Har monterat nya skivor bak nu, blev zimmermanskivor från Sandén, tack för god service.
Fann ett par troliga orsaker till varför skivan spruckit, satt 2st lecakulor i luftkanalerna på insidan precis där skivan spruckit. Iofs var skivorna nära minimitjocklek slitagemässigt. Laddar nu om inför festivalen den 7:e aug på mantorp där även publik samt tävlande utanför serien är välkomna: https://simplesignup.se/event/80644- ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Hmm kannske kolla över så man inte har nå skräp i kyl kanalerna på skivorna.
Ja menar du är ju duktig och håller dig på banan och ändå lyckats få skit där, då kan jag ju inte låtabli att fundera hur mina ser ut som varit utanför och kört en och annan gång ![]() _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Re:
Tror det kan vara gamla synder från tidigare ägare. Skivorna var nära minimitjocklek för slitagegränsen, men högersidan var helt utan sprickor genom hela skivan medans vänster hade 3st. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Mantorp och KoM gick av stapeln igår och jag var på plats för att kriga i streetklassen.
Anlände kring 18.30 tiden på lördagskvällen riktigt sliten efter att gått upp kl 03.00 på morgonen i Turkiet för att resa hem från en vecka i solen med familjen. Hade som lök på laxen åkt på magsjuka i onsdags och inte ätit någon större mängd riktig fast föda sedan dess... ![]() Inte de bästa förutsättningarna men väl ute på varmuppen kändes bilen snabb, bromsarna gav bättre förtroende och redan på andra varvet noterades 1.28.8 vilket var nästan 1.2 sek bättre än senaste besöket på Mantorp. kändes hur lugnt och stabilt som helst så jag visste att det fanns tid att hämta om jag kunde attackera lite mer. Varvtider warmup: http://slc.se/wp-content/uploads/201 ![]() I Q2 smällde jag till med för mig otroliga 1.27.6 men kände att det fanns en eller annan tiondel till att ta då varvet hade förbättringspotential. Nu var det riktigt tight mellan plats 5, 6 och 7 i klassen. Varvtider Q1: http://slc.se/wp-content/uploads/201 I Q2 kändes det att både luft och asfalt blivit varmare och tog nog i lite för mycket vilket endast resulterade i 3 st låga 1.28 tider. Varvtider Q2: http://slc.se/wp-content/uploads/201 Top 10 gick till semi vilket jag gjorde på kvalplats 7, fick inte riktigt till finalen heller pga att likt Q2 så tog jag i lite för mycket samt en del trafik. Bästa semifinaltid blev endast 1.28.7. Semifinal tider: http://slc.se/wp-content/uploads/201 Hade som mål med tävlingen att få revanch från senaste deltävlingens snöpliga W/O samt de dåliga träningstider jag då presterat (höga 1.29), ville bevisa för mig själv att både jag och bilen hade snabbare tider än mitt tidigare pers med den svarta (1.28.4) som jag satte på förra årets KoM kunde bräckas. Sammantaget är jag riktigt nöjd med tävlingen, mitt nya pers och känslan i bilen. Nu vill man till Mantorp igen och åka höga 1.26:or jue ![]() Nästa deltävling är på Karlskoga 19-21 Aug. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Kollar om det finns något intresse:
https://www.blocket.se/stockholm/Por _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Re:
Vad är detta?!? Skall du sälja?!? _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||||||||||
Re:
Tack Tavi :-)
Jo, jag har ju haft ett handikapp på sisådär 200hk i klassen i år och tänkte försöka ladda om med en 997 Turbo "GT2-klon" istället inför 2017. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Re:
Är alltså en Turbo lättare att bygga vidare på än GT3? _________________ Fredrik Liljeroth TimeAttackNU.se crew |
||||||||||
Re:
Turboeffekt är billigare än sugmotoreffekt _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9956 besök totalt |