Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1527 besök totalt |
Arctic circle raceway
Är på en liten tripp i norge. Körde några varv på ACR... banan var i utmärkt skick men faciliteterna runt om lämnade en del i övrigt att önska. Det såg i det närmaste nedlagt och övergivet ut... ![]() ![]() ![]() ![]() Kul bana dock. Det regnade och var halt som fan... dessutom nån blind kurva som jag lyckades komma fel i.. varje gång. Är man i trakterna så kan jag rekommendera ett besök. Ring först bara. Det skulle egentligen inte vara öppet fast det stod så på hemsidan men genom lite kommunicerande hit och dit ordnade en väldigt serviceinriktad karl så det var nån där och öppnade.. så jag var helt ensam på banan. _________________ Daniel Alfredsson |
Kört där 2 ggr , underbar bana , gäller att våga hålla ner gasen på vissa ställen , men när asfalten var nu , var det enormt grepp när det var regn .
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
Det var mycket gummi på banan.. det verkas som det körs mest drifting där. Men som sagt, jäkligt kul bana. De få varv jag körde räckte dock inte för att få nån koll på vettiga spårval.
_________________ Daniel Alfredsson |
Har nyss varit sommertreff där och då sladdas det hejvilt!
Omöjligt att få till några riktigt bra tider.... Tror dom brukar ha träningskvällar men minns inte om det är måndagar eller onsdagar, då blir det nog kört till lite bättre fäste. _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1527 besök totalt |