Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 10 besök senaste veckan (100508 totalt) |
Uj vad trögt det går
Hej Jo så här ligger det till. Bilen är klar, men det är för högt ljud i sidepipesen, så jag fick bygga om dem. Dessutom hade jag missuppfattat/inte kollat tillräckligt hur processen var. Jag trodde nämligen att ljudbesiktningen och besiktning 2 var samma så därför la jag mig vinn om att ALLT skulle vara klart tills dess. När jag sedan talade med Peder om en tid så förstod jag att så var inte fallet, utan då planerade jag för en besiktning 2 med Bosse först, och när jag skulle tanka bilen för att kolla de nya sidepipesen så slog jag i huvudet så svårt att jag fick sy och vila en månad från garagearbete, och sedan blev det vinter väldigt fort. Så nu är det bara att vänta tills i vår...... Men jag har ingen brådska, har lovat sonen att hämta honom när han går ut gymnasiet, och han går ut nian i vår. Och i värsta fall kan jag säkert låna av någon schysst Rejsa kompis ![]() Så där är jag... _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||
Re: Uj vad trögt det går
Vill bara på enklaste sätt meddela att nu är besiktning 2 hos Bosse Bildoktor klar och godkänd. Och själva provkörningen var en upplevelse i sig ![]() ![]() Det viktigaste är citatet från protokollet: - Bilens vägegenskaper motsvarar dess prestanda. Nu ljudprov hos Peder i Laholm så snart jag får till det, sen klar...... ![]() _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||
Kort uppdatering, no more busbil....
Har strippat bilen i vinter för att lacka den ordentligt med stripes och allt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Särskilt nöjd med denna övergång är jag faktiskt ![]() ![]() Och dessa färger skall det bli, även om Chip Foose tyckte att den skulle se ut så här när jag flög över atlanten med honom....... ![]() ![]() _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||
Hej igen Rejsa :-) Hade glömt bort att jag hade ett konto här tills jag träffade Magnus T på Anderstorp i helgen. Nåväl, bygget fortskrider men med lågt tempo. Då jag i min enfald har beslutat mig för att göra ALLT själv och dessutom i mitt garage, så byggdes det om till lackbox för några år sedan..... :-) för att sedan kunna återställas efter jag lackat bilen. Nu är det bara finputs kvar på inredning, men det lär väl ta några år till.... Vem har bråttom?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 10 besök senaste veckan (100508 totalt) |