Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3632 totalt) |
SÄLJES: Westfield Aerorace med R1-motor - Såld
Säljes (med mycket tungt hjärta): Westfield Aerorace med R1-motor. Är flatshifts vid 14500varv något som du gillar? Paddlar bakom ratten, 440kg våt-vikt och ett ljud som får änglarna att gråta? Väghållning som riskerar att huvudet lossnar i kvarnkurvan? OK, då har du klickat på rätt annons. Westfield Aerorace, ombyggd för R1 motor. 440kg våt, ca 160hk. Chassi: Förstärkt Westfieldram. Westfields racingbromsar, FIA-godkänd bur. Rallydesigns bredare framvagn med snabbjustering av Camber. Stötdämpare från Protech och krängningshämmare från Playskool. Nylonbussningar. Kaross: Original kaross (glasfiber), men med följande utbytt till kolfiber: huv, nos, bakskärmar, framskärmar, tonneau (täcker passagerarsidan), täckplattor (original i aluminium) samt interna täckplattor. Halvdörrar i glasfiber. Egenkonstruerad splitter och front. Plan undersida (aluminium och kolfiber). Diffuser i aluminium. Drivlina: Original R1-motor med förstärkt koppling och skvalpplåt i sumpen. Elektrisk vattenpump i chassit, oljekylare och Accusump (ser till att oljetrycket förblir stadigt i kurvorna). Specialtillverkad dämpad kardan. Ford Sierra Visco LSD. Lithiumbatteri. Bromsar: Westfields racingbromsar (superlätta och superbra). 4-kolvs fram och 2-kolvs bak. Dubbla bromscylindrar och bromsvåg. Backväxel: Startmotor som driver kuggkrans på diffen. (Väger mycket lite, själ inga hk, läcker inte olja, funkar hur bra som helst). Avgasystem: Egentillverkat avgasystem i rostfritt enligt konstens alla regler med seriösa mandrel bends och enligt rätt formula för R1an. Hjul: Force racing 3-delade hjul (extremt lätta). Kumho slicks. Släcksystem: Lifeline 2000-system med munstycken i motorrummet och för föraren. Övrigt: Flatshifter Expert för kopplingsfria upp och nedväxlingar. PowerCommander 3 sköter tuningen. Skickas med: - Vagnbok för Modsport. - Formsydd bilpyjamas - En uppsättning minilite kopior med regndäck. - En diff med högre utväxling. - Diverse reservdelar och originaldelarna i glasfiber. - Ruskigt bra boggiesläp (extra kostnad a 20Kkr). Det finns snabbare bilar. Det finns snyggare bilar. Det finns (ganska många) bekvämare bilar. Men det finns mycket få ROLIGARE bilar. Den är snabb, men mycket lätthanterad och lättkörd (även i regn). Dessutom är den billig i drift. Tack vara den låga vikten käkar bilen mycket lite däck och bromsar. Varven i denna bil är billigare än de var i min Miata (men avsevärt snabbare). Pris: 170Kkr. Prissatt lågt för att säljas. Bilen kan skeppas med till nya landet om det kniper, så den kommer inte skänkas bort. Fantasibud undanbedes vänligen. Lite varvtider från i år (tagna under race med transponder): Kinnekulle Ring: 0.54.9 Ring Knutstorp: 1.03.5 Gelleråsen: Det får vi se i augusti. ![]() Bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() Och lite film: Finns i Norrahammar, strax söder om Jönköping. Kontakta mig gärna per email torkelkristensson@gmail.com eller slå en signal på 072-572 7909. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3632 totalt) |