| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: VX200 Turbo (Opel Speedster) SÅLD
|
2141 besök totalt |
|
Säljer nu min pärla, och ni som träffat mig eller sett på banan med Lotusklubbens träffar, vet att det är en riktigt raket som går otroligt bra. Väghållning, acceleration och bromsförmåga är absolut helt fantastiska, och är något som måste upplevas. Självklart kommer det att rulla en tår, när jag ser bilen försvinna, men samtidigt vet jag att den nya ägaren kommer få en fantastisk rolig höst, vår och sommar. Det är verkligen bara att vrida på nyckeln, tuta och sen köra ifrån allt du ser och möter på gatan eller banan.. Exempeltider på bana: (Nu är jag ingen storfräsare, men med en bra chaufför kan man garanterat kapa dessa tider rejält) Knutstorp; 1.08 Kinnekulle; 1.01 Bilen får extremt mycket uppmärksamhet på vägen, och du bör vara beredd på att svara på mängd frågor från nyfikna passerande. Även när bilen går på trailer, kommer du märka en hel del fotoblixtar from medtrafikanter..=). Bilen är alltså väldigt unik, och ser otroligt rå, brutal men framförallt snabb ut. Och ja, bilen är högerstyrd som alla orginalräserbilar från England skall vara. Ännu ett plus är att viktfördelningen blir optimal för våra svenska banor, som alla går i högervarv. Info: Unik gatregistrerad VX 220 Turbo. Denna bil såldes som Opel Speedster turbo i Sverige, i England som Vauxhall VX220 Turbo. Byggd i England av Lotus på samma grund som Lotus Elise och Lotus Exige. Bilen har 200hk original, Denna har 255hk pga Turbo bytt till Astra VXR Turbo, Upgraderade bensinpumpar, Downpipes, Raceavgassystem; nu avstämt för 95db, men går enkelt att rensa ur ljuddämpning för ännu mulligare ljud. Dumpventil. Original gör 0-100 på ca 4, 7 sek, Denna lättade och trimmade bil på ca 4, 2 sek!!Vikteffektförhållandet är ca 3, 3kg/hk (Porsche 997 GT3RS har ett vikteffektförhållandet på 3, 5kg/hk) Bilens chassie/bromsar/hjulupphängningar totalrenoverades vinter 2015. Allt stål blästrades och lackades, alla lager, leder, bussningar etc byttes (även alla hjullager). Bromsok renoverades och lackades. Skivor och belägg las även det på 2015. Exteriört är bilen extrautrustad med äkta kolfibersplitter fram(köpt 2015) hardtop i bilens färg(köpt 2015) ATS fälgar speciellt framtagna för just denna biltyp ink TOYO R-däck (köpt 2015) Nytt vinter 2015: hjullager, bromskivor(racerskivor), Belägg(PFC racerbelägg) Alla bussningar (polyuretan) Alla leder(förstärkta raceleder från LOTUS racing) Stötdämpare och fjädrar (GAZ goldpro II Coilovers) Förstäkt TOE-Link kit bak(bilens svaga punkt original) Reduced Bump Steer kit(minskar bumpsteer samt ökar camberjusteringsmån fram) Ställbar Krängare fram. Luftning till växellådan(ett måste vid bankörning med denna bil) Harnessbar samt 4 punktsbälten båda sätena, Cornerweight (för förare runt 85kg) Samt fyrhjulsinställning( Värden från lotus 340r) ALLA oljor/vätskor bytta, dock bör bromsolja bytas under vintern 2016. Se detta som det obligatoriska vinterpillandet, då resten av bilen är i skick..=) Ring eller maila vid intresse. Fredrik Nordlander 070 - 2017635 Nordlander00@gmail.com
_________________ Fredrik Nordlander -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. Speedster Turbo (VX 220) Mazda MX-5 NBFL Roadsport C #99 Mazda MX-5 NB Aka Moonrocket # 72 to be 99..=) |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2141 besök totalt |