| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 323ti nästan klar. SÅLD!
|
2369 besök totalt |
|
BMW 323ti -99 Gått runt 18k mil. Jag är tredje riktiga brukaren. Bra skick, har ägt den i 3 år varav halva tiden i garage. Minimalt med rost. Jag letade länge innan jag köpte just det här exemplaret. Chassinummer AW10797 om man vill kolla utrustningslistan. Den har iaf fungerande AC. Hade ambitionen att köra lite trackdays men tiden har inte ens räckt till att färdigställa bilen fullt ut. Och nu har familjen växt och dessutom blivit med husvagn... Det jag har gjort är väl ungefär följande: D2 coilovers med ställbara topplagringar. Nya original bromsskivor. EBC yellowstuff fram. Byggt om bakvagnen till ställbar med grejer från PPF. Gula Strongflex-bussningar på samtliga punkter i chassit. Stålomspunna bromsslangar från ECS-tuning. Motul RBF 600 bromsvätska. Ny olja i låda och diff. Borttagen CDV-ventil. Nytt rostfritt catback-system från Supersprint. Nya länkarmar fram. Nya bromsok fram. Mm. 16" Style 32 fälgar från E90 (et34?) Med bridgestone potenza adrenalin, gått 100 meter. Original 16" med lagliga sommardäck. Random 16" alufälgar med fina nokian dubbfria vinterdäck från första vintern. Det som kvarstår är följande: Byta stödlager, det gnisslar om det. Var inget fel när bilen stäldes in för 1,5 år sedan. Lämpligt att byta hardyskiva samtidigt. Hjulinställnig. Oljeservice. Besiktning, ställdes undan nybesiktad. Växellådan behöver bytas då den "viner" på 5an. Även synkringen på 5an är dålig. Allt beroende på att oljan var som vatten när jag bytte. Ny växellåda från en skrot medföljer givetvis. Byts väl lämpligen samtidigt som stödlager etc? Finns litesmåprylar som medföljer och det finns säkert något mer litet småfix som jag inte minns för stunden. Så en helg i garaget för den som har tid och plats så har man en kul banbil! /Daniel Österberg 073-6001996 osterberg83@gmail.com[/url] _________________ Daniel Österberg BMW 323ti Compact -99 BMW 523iA Touring -98 VW Polo TDI -10 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2369 besök totalt |