| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vindruta Ginetta G34?
|
1539 besök totalt |
|
Vindruta Ginetta G34?
Kortfattat: Varifrån kommer vindrutan på en Ginetta G34? Såg vad jag tror var en G34 på Mantorp förra helgen och fattade tycke för vindrutan för mitt bygges räkning. Skulle gissa någon smak av Lotus Elise men tycker inte den matchar riktigt. G34:an kom väl en hårsmån tidigare också? Inte är den väl unik? Ser att det finns snarlika rutor på äldre modeller men jag reagerade på att just denna bar en känd glasfabrikörs märkning. Naturligtvis lade jag varken tillverkare eller modellnummer på minnet...
|
||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Herr lindström ser ut att klara sig oantastad genom detta för Elan-rutan är visuellt så nära att jag inte ser några alternativ. Sen Elan-ruta på G34, tidig Elan-ruta på flera äldre varianter. Båda ser användbara ut för mina syften.
Många tack! Den jag jag såg förra helgen var gul. Tidigare har jag sett en gul med kromad båge vid några tillfällen i trakten men det hade inte den här. |
||
|
Står i några texter att hörnen på rutan kapats till G34, så det kan ju vara en moddad Elanruta, bara för att överraska
|
||
|
|
||
|
De svenskbyggda G34:orna har helt egna rutor. De är tillverkade i Finland av en stor leverantör av rutor till bilindustrin. Minns inte vad de heter nu, men googla lite så har du snart svaret.
Troligen har de kvar formarna/verktygen till rutorna än. Men det lär inte vara gratis att låta gjuta upp en. Men jag är rätt säker på att det finns ett par Ginetta ägare i landet som gärna skulle vilja ha en reservruta. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
|
Re:
Då var det sannolikt en G27. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
"Platt Cobra, gul" är min bestående minnesbild.
Det är mer stilen jag är ute efter, inte specifikt G34:ans ruta. Ett sökkriterie är att rutan ska komma från en standardbil för att tillgången ska vara någorlunda trolig ifall den behöver ersättas nån gång framöver. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vindruta Ginetta G34?
|
1539 besök totalt |