Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2200 besök totalt |
Köp av coilovers
Hej! Ska skaffa coilovers till banbilen men tycker mig bli mer och mer förvirrad ju mer efterforskningar jag gör. Bilen är en civic HB och ska gå som banbil till 95% skulle jag säga. Jag är dock i stort sett en novis på bankörningen skulle jag säga även om jag så klart kört en del. Då det är lite av ett budgetbygge är priset av betydelse. Önskar kunna klara mig på max 10k men kan för en bra pryl och om det verkligen gör skillnad kan jag möjligen sträcka mig några tusen till. Kikat runt väldigt mycket men för de pengarna jag kan lägga verkar det mest handla om gatorienterade kit och jag vet inte hur pass bra dessa fungerar på bana eller om de blir för mjuka? Främst kikat på kit från: Ksport BC Racing H&R KW Fortune auto 500 (ovanliga här verkar det som men fått mycket bra omdömen i usa och säljs av Pean) Tänker mig fjäderkonstanter kring 12/14 eller 10/12 detta går dock inte att få på KW eller HR liket gör mig tveksam på dem. Skulle gärna ta lite råd från mer kunniga och erfarna i frågan! _________________ Tobias Eriksson |
Har du provat fråga på Hondaklubben ?
Har testat K-sport på två bilar och D2 på en (ska vara samma mer eller mindre) Helt okej men inte riktigt bra på nåt känns de som. Hade en Civic EK4 med Tein super street dom var jättefina på den bilen. _________________ Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10 |
Om du kan tänka dig att lägga strax över 10 000kr kanske du kan få tag i KW V3 någonstans?
Eller är dessa dyrare än så kanske? Det är riktigt fina ben och dessutom ställbara ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
Tack för input, kokat på v3 och de verkar kunna gå att få dem för 13k ungefär. Som sagt om det verkligen är bra grejer kan jag möjligen gå upp även om det är en ganska stretchade peng.
Erfarenheter av v3? Är lite rädd att de är svåra att ställa in vettigt då man är totalt okunnig ![]() _________________ Tobias Eriksson |
Har haft / har bekanta som åker på dom och tycker att dom fungerar kanonbra!
Precis som du säger så kör man ju 95% på gata! Jag har KW Clubsport på min och är helnöjd. Fungerar faktiskt riktigt bra på gata också. Klart det finns mjukare alternativ, men riktigt så gammal har jag inte hunnit bli än ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
Vet iofs inte om GAZ finns till din Honda men jag kan iaf slå ett slag för GAZ Gold Pro, bra bang for buck
![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
KW clubsport hade varit toppen men de är tyvärr för dyra. Lutar just nu åt antingen kw v3 eller något från Mesister R som är ett märke från UK.
GAZ hade dessvärre inte till min modell men tack för tipset! _________________ Tobias Eriksson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2200 besök totalt |