Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 13658 besök totalt |
Här kommer bilder på min gamla 126:a, inte så rejsig men ändå en riktigt kul liten bil.
Den renoverades under 10månader för att köra min lillasyster på studenten i ![]() Såldes senare för en spottstyver Notera klädseln med en massa nallebjörnar. ![]() På skylten (i bakrutan) som låg i bilen då den köptes står det "finns även i hel låda till bättre pris" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
De körs ju i en egen racingklass, åtminstone i England: www.2cvracing.co.uk De har visst uppemot 30 startande och 10 deltävlingar, så det är en ganska stor serie. ![]() ![]() Edit: Man kan visst köpa in sig på en styrning i deras 24h-race på Snetterton för mellan £600 och £900. Det var 32 startande sist. Så har man 10 tusenlappar liggande och drömmer om att köra en 24h-race med en Citroen 2CV så är det ju ett bra alternativ. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Lite offtopic men jag måste bara bekräfta det du säger med ett par bilder ![]() Fiat 124 ![]() Jag vill minnas att det fanns en Vaz Lada som såg ut precis som 124:an med enkla runda lysen fram, men jag vet inte vad den hade för nummer. Detta är iaf en 2105. Kanske det bara skiljer på årsmodellerna. ![]() _________________ Göran Karlsson |
||||||
Som sagt dom sista årsmodellerna hade både insprutning och lambda. ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Den filmen är sååå Cooool ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Trevligt. Då bör det inte helt omöjligt. Största problemet blir nog att hitta ett sjysst exemplar. Fast helst vill man ju ha en gamling t o m 1975 så man kan labba motor och ha sig utan problem. |
||||||
För ett par år sedan fanns det ca 600 stycken 126:or i bilregistret, så det låter onödigt att importera en.
Dessutom finns det 5 stycken registrerade utan angiven motoreffekt, vore perfekta att sätta in en större motor än orginalets 17 kW. (Den som varit reggad med 71 kW har tyvärr skrotats, FOX352.) _________________ Mats Olofsson |
||||||
Vad skulle det kosta att få en sökning+export gjord? (ca 2200 poster). VV är lite dyra tycker jag eftersom jag inte är intresserad av personuppgifterna, bara fordonsdata. MAZDA med NA eller NB i chassinummret är det det gäller. |
||||||
Har varit här på forumet och läst många gånger, men inte tyckt att det funnits något att bidraga med tidigare... Men på grund av att Fiat köpte NSUs biltillverkning 1928, så sorterade vi ut alla tysktillverkade fiat (dvs Fiat/NSU eller Fiat Neckar) ur bilregisterutdraget från december 1997 för inbjudan till NSU-träffen i Arvika 27-28 augusti, och då tog det bara några sekunder att kolla antalet 126:or också. _________________ Mats Olofsson |
||||||
Jag har inte den typen av tillgång till bilregistret, men däremot ett utdrag från december 1997, resterande uppgifter kan man sedan hämta via hemsidan: https://secure1.ore.vv.se/fordonsfra NA är tydligen MX-5, förmodligen är NB senare versioner av densamma ? Beroende på vad du ska ha uppgifterna till borde det nog gå att hjälpa dig med en del av dem, men egentligen kanske ämnet hör hemma på Miata-klubbens hemsida ? Själv är jag mest aktiv på Svenska Wankelregistrets forum: http://phobos.sytes.net/swr/default. _________________ Mats Olofsson |
||||||
oki Mats,
Jag tog bara en rövare efterom VV vill ha 1250:- plus moms för utdrag av denna typ (dvs inga persondata). |
||||||
Eller inte? dom har ett värmesystem liknande det som sitter på gamla folkvagnar, dvs obefintligt ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
![]() _________________ Mattias Widar |
||||||
Haha, jag sålde min 126:a för bara ett par veckor sedan, och just den beskrivningen du nämner åkte man i förra vintern.: :P _________________ Pontus Bergström |
||||||
Hoprep i dörren funkar också ganska bra ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 13658 besök totalt |