Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3635 totalt) |
SÄLJES: Ginetta G20 serievinnaren 2014 & 2015 SÅLD!!
Bilder och kontakt hittar ni här: https://www.blocket.se/alvsborg/Gine lite planering inför säsongen 2017 gör att jag nu ställer ut min Ginetta G20 till salu. Jag kör den i Ginetta G20 cupen och har vunnit serien 2014 och 2015. Bilen har jag ägt sedan hösten 2013, jag har lagt otroligt mycket timmar och pengar på att få till den till en vinnarbil som är lätt och snabb. Inget har sparats in på, fokus har varit att vinna race. Mycket dokumentation och alla data på inställningar m.m som använts på olika banor är med. Sparar mycket tid och testande för ny ägare som vill satsa på serien i Ginetta G20 cup. Den är i ett grymt fint skick, framförallt maskinellt. Några av de saker som är gjort inför denna säsong är: Växellåda renoverad till ny skick. Diffen renoverad till ny skick. Alla hjullager bytta Bromsok renoverades till nyskick. Ny vagnbok för 5 år framåt. I övrigt har alla slitdelar bytts som bromsbelägg m.m. Mycket tid har jag lagt på att ha en fin och lätt kaross, original gjutningen från Ginetta är av dålig kvalité och mängder med gelcoat användes. Jag har slipat ner och lagt väv som gör att karossen blir tunn, lätt och tålig. Jag har även löst så att karossen nu mera skruvas mot chassi och inte nitas som är gjort från original. Det gör att det går mycket fortare att lossa och montera karossen. Vad jag vet är detta den enda G20 som har denna lösning. Det medföljer en extra reserv huv, Tränings och regndäck på fälg utöver race däcken (8st extra fälgar med däck). Ytterligare extra däck utan fälg. Samtliga däck är AVON däck som är dom som måste användas till Ginetta serien. I övrigt så har bilen hållits i topp skick av mig, alltid bytt till nya grejor om något blivit dåligt. Den har ställbara Öhlins dämpare, dessa är den senaste typen som är godkända till i serien och är grymt bra och nu mera mycket dyra och eftertraktade. Du som vill satsa på Ginetta och köra denna fantastiska klass som bjuder på grym racing med många startande ska köpa denna bil. Den säljes race ready som jag själv skulle haft den när jag rullar ut på startlinjen. Mycket finns att skriva om den, så det är bättre du ringer och frågar. Detta är en vinnarbil! Mvh Joakim Strid _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
Det är möjligt för köpare att få bilen levererad i en önskad färg beroende på hur snabbt man vill ha bilen.
Ginetta är perfekt klass för både nybörjare och vana raceförare, till en mycket låg budget. _________________ Joakim Stridh Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018 ![]() |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3635 totalt) |