Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo 91
<<   1, 2, 3
20174 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Försöker läsa ikapp racerapporterna och denna var helt fantastisk thumbs up
Varför sänder de inte racen live på TV?? PCSR 8b 2016 lär bli rysligt spännade, kan det bli mer underhållning??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Race 3 & 4 Rudskogen PCSR klass 8b.

Lördagen som precis passerat var det dags för tävling igen, denna gången på Rudskogen i Norge. Det var inte utan att det var med lite blandade känslor jag hade packat klart på Fredag kväll. Alltid mycket snack innan Norge racet om andra regler på stolar, bälte och inte minst dokument som skickas ut om tull depositioner hit och dit. Känns alltid lite struligt innan man väl är på plats i depån.
Gilbert med Gulfen och jag bestämde oss för att hänga på låset för att få våra bilar besiktigade tidigt, I Norge måste det vara klart innan man får träna till skillnad ifrån Sverige där vi har fram till kvalet på oss att besiktiga.

Sagt och gjort, vi är där redan vid 7 bläcket efter att bara kört rakt igenom tullen. Samma med besiktningen, inga strul här heller. Så långt var allt lovande och efter förarmötet var det så dags för första träning. 30 bilar på R däck så det skulle visa sig vara en utmaning vad det gäller trafik.

När jag kommer in efter första träningen så undrar jag om det ens är samma bana jag kört på innan? Inget stämde, det var halkigt och jag tyckte till och med att vissa kurvor måste ha varit flyttade!! Inget flyt alls, dålig känsla och Gilbert hade samma upplevelse(vi står som alltid ihop och hjälps åt)efter det att han kommit in. Tiderna var i förhållande till John Carlssons gällande varvrekord på 1:38,3 MIL ifrån..
Nåväl, gör lite små justeringar, fixar en lös endplate på vingen, sätter mig ner och andas lite. Stressad. Obekväm. Irriterad.

Träning 2. Bestämmer mig för att ta rygg på en Norsk GT3:a för att på så sätt bara få in en känsla för spåret igen, det är ju en hel del "luriga" kurvor ock krön. Tempot är precis lagom för att jag skall få upp en mycket bättre känsla och sakta med säkert kryper tiderna neråt. Får till en hög 1:39 tid och humöret svänger. Nu är det kul igen!

Kör sedan träning 3 också även om jag bestämt mig för att stå över den. Ville bara hålla liv i bilen och däcken innan det sedan var dags för kval.
Visste att det skulle bli oerhört tufft i kval och Race efter att ha sett lite tider ifrån konkurrenterna. Gattinger, Nilsson, Gilbert och jag var inom 6 tiondelar och sedan var det ett lite större avstånd ner till övriga konkurrenter i 8b.

Väljer att gå ut bakom Gilbert i kvalet, vi hade pratat ihop oss om att stå längst fram så vi ställde upp oss tidigt vid utfarten. Upptäcker dock efter 2 varv att jag till min förvåning kan åka fortare så jag kör förbi Gilbert och trycker på för allt jag har. Kör endast 7 varv då det känns i hela kroppen att det inte kommer att gå fortare och jag börjar komma in i trafik, som sagt, drygt 30 bilar på gridden.
Inte nog med att jag för första gången någonsin får POLE i 8b, jag står dessutom i första led totalt, endast slagen av Krabban i 8c som för övrigt körde snyggt och fort hela dagen! Jag kvalade in på 1.38,708. Nilsson som tvåa, Gattinger trea och Gilbert som fyra i 8b.

Race 1. Jag lovar att om pulsen var hög på Mantorp så var den ännu(om möjligt)högre här i samband med starten. Nu bara MÅSTE jag få till en bättre start. I och med att jag står på yttern utanför Krabban och har Sundfors i 8c snett bakom mig är planen att försöka starta på 2:an och hänga på de två killarna(Sundfors fick inte till kvalet men är snabbare än mig.)så länge det går. Runt högern ut på start och mål och fixerar lamporna samtidigt som jag håller koll på Krabban. När starten går så flyger Sundfors om mig men jag går in i vänstern som 3:a. GOTT, en mycket bättre start än på Mantorp. Direkt visar det sig att Gattinger, som inte heller han hade fått till ett bra kval, har kört om Nilsson och är uppe precis under min vinge direkt. Nu startade det en fight som jag aldrig någonsin tidigare varit med om!!!! Vi är snabbare än varandra på olika ställen på banan, tror att jag har stor hjälp av mitt kanske lite bättre vrid ur sväng när det samtidigt bär av uppför på ett par ställe. I 11 varv känns det som om Gattinger sitter i mitt borttagna baksäte och kör!!! Han är inte längre bort än ett par meter på hela racet, min förhoppning är att Gilbert skall blanda sig i, han har kört om Nilsson, striden och på så sätt störa Gattinger men det blir inte så. När vi börjar komma ikapp de lite långsammare bilarna är det full KAOS. Gattinger kör om bilar på innern när jag kör om på yttern och det känns som en klassik gammal "dogfight" där vi båda ändå ger varandra utrymme. Jag har inte ens möjlighet, koll, sinnesnärvaro att hålla koll på hur många varv det är kvar förrän jag råkar se en skylt med 11 på. Funderar kort på om det innebär att vi går ut på 11:e eller om(dumt, jag vet men jag var stressad)det nu är sista varvet. Tro mig när jag säger att det var mer av en lättnad istället för bara glädje när jag kommer ut på start och mål och ser målflagg!!!!!! VINST. 3.a totalt över mållinjen. Sätter trots uppvaktningen snabbaste varv, 1:38,725 vilket ger en ny POLE. Gattinger 2:a som sagt och Gilbert in som 3:a.
Supernöjd är det bara att kasta sig över bilen och toppa upp vätskor, kolla över så allt är OK. Otroligt nog är det ingen RÖD lack varken på Vänster, Höger eller baksida av bilen ....

Race 2. Nu står jag efter Sundfors i andra led. Taktiken måste vara den samma. Starta på 2:an, försök vara på hugget och se framåt!!! Ut på rakan efter 2 varv(vet inte varför då jag inte vågar kolla bakåt men det var sagt att vi åker bara utvarvet sedan går starten)bakom pace car så släcks lamporna och jag gör en BRA start igen. Yes! Men, nu är det en alltför bekant syn i backspegeln igen. En STOR Porsche 944:a i Rött. Gattinger är tillbaka där han var när vi gick i mål senast. Precis under min bakvinge. SUCK..Nåväl. bara att börja om igen men känner att jag slarvar lite. Det går inte riktigt lika fort på rätt ställe. Gattinger ligger bakom (kommer inte ihåg riktigt hur många varv)innan jag plötsligt får en Ljusblå 944:a i backspegeln istället. Gulfen är på full attack och Gilbert står upp och kör. Ner mot slaktar svängen efter typ 6-7 varv så får han en bättre utgång efter den långa vänstern är mig och är upp vid min höger dörr när det är dags för broms. Inser direkt at han är så mycket snabbare än mig så jag tjänar mer på att inte ens försöka utan inser och accepterar mig slagen och försöker haka på men Gattinger har sett vad som hänt och smiter förbi nästa varv.
Tyvärr har Nilsson redan på warm up gått i depå då de glömt att dra åt hjulbultarna vilket gör att jag är ohotad bakåt.
Försöker attackera Gattinger direkt efter start och mål ner för backen mot ångestkurvan men Gattinger lägger sig långt till höger och det går alldeles för fort(för mig i alla fall)för att jag ens skall fundera på att försöka på yttern. Passertar mållinjen som 3:a. I depån snackar jag med Gilbert och nämner i förbifarten att det kan finnas risk för att han blir kontaktad av domarna då vi hela dagen fått stränga order om att inte gå utanför den vita linjen som markerar banan eller utanför curbsen. På är OK men inte över. Ser att Gilbert åker utanför curbsen ut på start och mål det varvet han kör om mig. Dock händer inget och vi packar ihop, alla nöjda och glada. Gilbert har dessutom slagit varvrekordet med 1 tiondel, otroligt snyggt och snabbt kört. Jag mäktade med en 1:38 743.

När det sedan är dags för prisutdelning i race två så ropas Gilbert upp som 3:a. Trist sätt att hantera det hela på, ingen har fått beskedet tidigare utan arrangörerna tar det inte förrän det är dags för pallen. Han har fått tidstillägg för att han kört utanför banan. Så summa summarum blir att Gattinger tar sin första seger, jag blir 2:a. Lite surt men så är det.

Åker hem från Rudskogen med ett stort leende på läpparna, bilen går fint. Jag har lyckats få till två bra starter. Pole, vinst och snabbaste varv i en tävling har aldrig hänt innan.

Nu är det bara att ladda om inför Kullen den 6/6:e som är nästa deltävling. Vet att den gode John lurar i vassen med sin nya bil, Pernvall laddar om för att ev åka en deltävling till. Nilsson är väl galet revanschsugen och Gilbert kommer inte ta några fångar den dagen. Han hotar dessutom med att köpa en uppsättning nya däck. Hua. Gattinger har fått smak på högsta position på pallen. Tron-Cato kanske också fått ordning på sin nybyggda bil. Ryktet säger att Conny körde fort på warm up på kullen med sin M-Tech byggda Cayman. Skulle inte förvåna mig om vi blir upp mot 12 bilar bara i 8b den dagen. Tufft igen alltså.

Själv får jag väl bara jobba på i samma anda, köra lite mindre(!!!!)innan kval och vara på hugget i starterna så får vi se om tiderna räcker till. Länge, länge sedan jag var på kullen och körde och då åkte jag av baklänges under bron men det är ju ABSOLUT(eller hur?)inget jag tänker på nu...

Sorry att det blev lite långt men det är mycket man vill skriva av sig så man kan kolla in här om ett år eller så och tänka sig tillbaka.

Fredrik #2

_________________
Fredrik Käll
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180



Tack för en bra rapport. Alltid lika kul att läsa rapporter från andra, då man får ett annat perspektiv.
Jag rekommenderar övriga att skriva fler rapporter.
Riktigt bra kört Fredrik.

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863



Bra rapport och jäklar vad ni körde. Kinnekulle blir lite shakedown för mig med Boxstern. Gelleråsen blir på allvar.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 324



Härligt Fredrik! Behåll nu känslan i kropp och bil så ska du se att du kommer att kriga om pallplatser i fortsättningen också. Jag kommer upp till Kullen och hejar på plats, heja Team Väst
/ Stig

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Re:

JohnC skrev:
Bra rapport och jäklar vad ni körde. Kinnekulle blir lite shakedown för mig med Boxstern. Gelleråsen blir på allvar.


Klassisk "sandbagging", gissar att du kommer att vara som en raket redans första träningspasset. Glömde för övrigt att berätta för dig att jag inte kunde hålla mig, kör numer i en Stand 21 kolfiber hjälm som du känner igen...Kan ha varit den som gjorde att det gick hyfsat på Rudskogen.

Ser verkligen fram emot att få känna och klämma lite på din fina Boxster på Kullen. Tror att det spåret i kombination med Cayman är framtiden för oss i PCSR.

Vi syns på Kullen.

Fredrik #2

_________________
Fredrik Käll
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Re:

Stig Svensson skrev:
Härligt Fredrik! Behåll nu känslan i kropp och bil så ska du se att du kommer att kriga om pallplatser i fortsättningen också. Jag kommer upp till Kullen och hejar på plats, heja Team Väst
/ Stig


Jag lovar i vart fall att försöka Stig. Ikväll är det vapenvård och en rejäl översyn av bilarna i Team Väst. Därefter startar funderingarna om bästa spår på Kullen.

Hur går det för dig och Carl? Tror du det blir någon comeback snart med oss i PCSR? Vi syns på Kullen.

Fredrik #2

_________________
Fredrik Käll
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Racerapport Kullen PCSR race 5 &6.

Nationaldagen var det så dags igen. Lite av en sovmorgon när kl hann bli 05.30 innan färden bar av upp till Kullen ifrån Hovås.
Väl på plats i depån så rullar allt på enligt ett kännt schema. Vi kör första träningspasset vid strax efter 9 och då har jag redan fått bilen besiktigad och kan from då enbart fokusera på min körning. Jag har inte kört på Kullen på många år och det märks också när jag kommer ut på banan. Som vanligt är jag lite av en "slow starter" och har lite tufft att få till tiderna. Kör en hög 1.01 och får sätta mig ner och tänka igenom spåret ordentligt i depån. Gilbert som står bredvid har fått problem med sin servo och drar iväg ifrån banan för att hitta lösningar så att han kan komma tillbaka ut på banan.

Lufttrycket i däcken har stuckit iväg ordentligt under första passet och jag upplevde det som halt, lyssnar runt i depån och många har samma känsla. Nåväl, sänker rejält och gör mig redo för nästa träning.
Kör runt 15 varv och smygkikar lite på konkurrenternas spår. Nu får jag stifta lite närmare bekantskap med Johns nybyggda Boxster. Kommer ut tillsammans med honom och tror att han har fel på sina bromslampor bak när vi går under bron men det visar sig senare att han faktiskt inte bromsar(inte på varje varv i alla fall)vilket är lite tuffare än vad jag vågar.Jag har åkt av ordentligt under bron i regn en gång tidigare och det sitter fortfarande i. Bästa tiden sjunker dock till 1.00.5 och jag känner att det går bättre och bättre.

I pass 3 sätter jag en tid på 59.542 vilket är första gången jag åker under minuten på Kullen.

Så, min vana trogen så vill jag vara tidigt ute i kvalet och köra 2-3 varv för att värma däck och sedan köra 3-4 varv på attack. Har svårt att ligga och nöta längre än så. Kör enligt plan och det känns bra, får till 3 fria varv innan jag hamnar i trafik. Inser att det inte kommer att gå fortare och går i depå. Blir besviken när jag inser att jag kvalar in som 5:a på 1.00 217. Tufft som sagt var, Gattinger, Nilsson, Gilbert(som efter en stark insats är tillbaka på banan i full sving)och John Carlsson har åkt fortare än mig.

Race 1. Jag har lite bättre självförtroende i starten efter Rudskogen och lyckas även här få till en hyfsad start. Klämmer mig förbi Nilsson i hans 968 innan kurvan under bron och sedan har han och jag en tuff fight i ca 8-9 varv innan han prövar en riktigt sen bromsning på innern innan start och mål, jag bromsar också sent och ligger kvar på yttern. Bägge laddar fullt ut på rakan och han har ungefär en billängds försprång. När vi närmar oss kurvan under bron är vi jämsides och jag är på innern. Nilsson är tuff och ligger kvar på yttern vilket gör att han inte klarar svängen och det gör inte jag heller! Bägge två får riktigt elaka kast och det känns som om vi kommer att smälla in i varandra ordentligt. Hur det gick till och vad som hände sedan vet jag inte men vi reder ut det utan att krocka eller snurra och bägge får fart mot kvarnkurvan.Jag höll helt stumt på 4:an när vi gick in under bron och det går rätt fort..Scary.
Nåväl. Nilsson pressar sin bil ordentligt och drar med mig närmare Gilbert och John som fightas. Gattinger är helt ohotad och suverän i ledning. Lång historia kort är att efter det att Nilsson faktiskt passerat både Gilbert och John så tappar han bilen i högern ut på start och mål och vi får rödflagg efter 14(tror jag det var)varv. Slutar på en 4 plats och det känns "OK" med tanke på hur det kunde gått lite tidigare i racet. Sänker min bästa tid till 59.273 vilket jag också är glad för.

Race 2. Startar som fyra och har bestämt mig för att nu SKALL jag bara vara på pallen. Får en riktigt bra start och har passerat Gilbert innan kurvan under bron och kör sedan(förlåt...)tämligen defensivt hela racet med Gilberts fina Gulf 44:a i backspeglarna ALLA varven. Vid målgång skiljer det en halv billängd. Återigen så har jag varit inblandad i en otroligt tuff kamp över ett helt race. Det är numer tydligen standard i 8b, så var det inte förr. Nu är det stenhårda fighter över hela banan, man kan inte slappna av en sekund. HUR KUL SOM HELST.
Inser att både Gilbert och jag kunde åkt fortare men jag tror inte att JAG hade klarat av John denna dagen och bestämde mig därför för att inte alls ens försöka attackera framåt. Gattinger var helt omutlig i bägge racen, kändes som han åkte i en klass för sig denna dagen. En ny trend just nu är tydligen att jag har fått ordning på mina starter, det var ju det som var sämst i premiären på Mantorp..

Nu får det bli en rejäl översyn av bilen. Än så länge så har den gått som en klocka. Tack Sandén.

Jisses vad det är kul med racing igen och herregud vad tufft det är i PCSR 8b i år. Man får inget gratis alls.

Fred #2.

_________________
Fredrik Käll
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



Bra kört och intressanta racerapporter Ja, det verkar vara ruggigt bra racing i 8B thumbs up

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180



Fred, riktigt bra kört och en bra race rapport. Min kommer soon.
Har inte tidigare fått smaka på din defensiva körning, men nu fick jag det. Har studerat min Go Pro film från Kullen, och vet dina svagheter. Du skall inte behöva se mig i backspegels så mycket mer:-)

Vroooooooooooooooooooooooom

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Plotten tätnar.....

Gilbert skrev:
Fred, riktigt bra kört och en bra race rapport. Min kommer soon.
Har inte tidigare fått smaka på din defensiva körning, men nu fick jag det. Har studerat min Go Pro film från Kullen, och vet dina svagheter. Du skall inte behöva se mig i backspegels så mycket mer:-)

Vroooooooooooooooooooooooom


Annars skulle man ju kunna tro att du hunnit lista ut dem under så många varv bakom på Kullen....
#2

_________________
Fredrik Käll
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Racerapport Anderstorp

I Fredags var det så dags för att packa alla prylarna igen för att förbereda sig för en ny batalj i PCSR 8B, denna gången på gamla anrika Mossen.
Lite speciellt var det denna gången då Porsche center väst var på plats och körde en trackday samtidigt med sina kunder. PC Väst bjöd även oss alla i PCSR på en härlig lunch, tack för det. Jag skall försöka återge dagen så gott det går när den fortfarande är tämligen färsk ur minnet.

Jag anländer lite extra tidigt till banan då jag fungerar lite som en länk mellan oss i PCSR och PC väst denna dagen. Det i kombination med att jag och teamkompisen Gilbert dagen till ära hyrt en box för första gången, lyxigt! Vi hade i åtanke att det ju förvarnades om regn och oj vad rätt de hade i alla sina prognoser..

Träning 1
När alla förarmöte och praktiska detaljer var på plats så var det dag för första träningen, det var då helt torrt och PC väst hade ju haft drygt 30 bilar ute och kört banan "ren". Alltså, bara ut och känna på det, se till så att allt känns OK med bilen. Jag har uppdaterat bromsarna med nya(PFC belägg), ny bromsvätska, sänkt stolen lite, ny olja, i övrigt är den som innan. Känns bra och odramatiskt, jag kör på samma set Cup 2:or som jag haft hela säsongen och har ett nytt set liggande i Boxen(!)som jag sparar till kval/race ifall det börjar regna. Lyckas pricka exakt samma tiondel som Gilbert och vi två var snabbast på pass 1 med 1.50,8.

Träning 2
Helt odramatiskt med en fortsatt torr bana. Känner inte att det måste fixas eller trixas med något utan kör hela passet och klarar nu av en 1.49,9 något långsammare än Gilbert denna gången. Det verkar vara vi två i kombination med John i Boxstern som är snabbast på torrt så här långt. Återigen så är klass 8B absolut flest deltagare med över 10 bilar på gridden.

Träning 3
Fortsätter bara med att justera lufttryck, toppa upp med lite väska i både bilen och mig och kör ut för tredje passet. Detta skulle visa sig vara sista passet som var torrt och det blir här jag sätter snabbaste tiden av alla på R däck för dagen. Lyckas med en 1.49,0. Knappt före Gilbert och John. Gattinger är inne i Boxen och önskar sig regn..

Kval
Jag hade tyvärr svårt att njuta av den fina lunchen då molnen hopar sig på himlen utanför. Skall jag byta däck innan kvalet eller inte? Skrubba in dem under kvalet och chansa med lufttryck? Kommer regnet nu eller hinner vi kvala?
Jag bestämmer mig för att avvakta med däcken och istället köra ut direkt och försöka få till ett bra varv direkt. När jag väntar på grönt ljus kommer de första stänken på rutan.Nåväl, nu är det för sent och jag värmer däck ut på långrakan, ett par rejäla inbromsningar för att bygga så mycket värme det går och så attack direkt över start och mål. Det visade sig vara rätt taktik då jag fick till en 1.49,4 som räckte till 4 plats på gridden, pole i 8B och först av alla R däcks bilar. Gilbert har samtidigt fått problem med turbotrycket i sin bil och kämpar återigen som en galärslav, dessvärre visar det sig att han får köra vidare med en kraftigt försvagad bil resten av dagen. Allt för att ev ta några poäng.

Race 1
Regnet avtar inte utan snarare tvärtom. Jag har bytt till nya Cup 2:or och varit ute i 3 varv och skrubbat in dem på open pit lane passet innan race 1. Spänd på hur de skall funka i regn då de gamla Cup 1 inte var några höjdare.
Lyckas hålla alla r däcks bilar bakom mig ut på långa rakan och där var det HELT omöjligt att se något i sprutet från bilarna framför. Otäckt värre för att vara ärlig. Nåväl, efter bara några varv så kommer Christer Pernvall som skjuten ur en kanon bakifrån, han kör en kanonfin 911 med riktigt bra däck för regn skulle det visa sig. han har hela dagen varit mellan 3-5 sek efter mig på torrt men nu har jag inte en chans att haka på. Nåväl, jag är nöjd med hur mina nya däck funkar i regn och åker ganska jämna tider och bara bevakar så inte Gattinger kommer för nära bakifrån. Släpper av lite på slutet och går i mål som 2:a. Viktigt att vara före John som jag fightas lite med var det gäller 3:e platsen i klassen totalt.

Race 2
Jag har haft näst snabbast tid, efter Pernvall som är i en helt annan liga med sina däck denna dagen, i 8B och står då återigen före alla mina "ordinarie" konkurrenter i klassen. Nu regnar det ännu mer och sikten är dålig till och med när vi kör formationsvarvet. I starten klämmer sig Gattinger förbi mig och det blir sedan ett väldigt statiskt race med OHYGGLIGT dåliga siktförhållande på rakan. Vi har ett par otäcka avvåkningar som trots allt slutar hyggligt. Om jag hade vetat det jag vet nu så hade jag inte startat. Jag är flera gånger passagerare mitt ute på rakan när jag har fullt på både 4:an och 5:an, riktigt otäckt.
Slutar 3:a i racet och är bara lättad att det är över, bilen är hel, ingen annan har skadat sig förutom lite plast, plåt. Det var en tuff dag och jag är glad att jag fick drygat ut mitt avstånd bakåt i tabellen, det behövs då jag ju inte kör hela serien men ändå siktar på pallen totalt. Nu drar gänget till Finland men jag laddar om för finalen på Mantorp, hoppas vi har vädergudarna med oss då istället.



_________________
Fredrik Käll
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4563



Härlig rapport thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 324



Fin rapport från ett regninferno, tack för det och att ni inte slängde ut oss från boxen när vi trängde oss in mellan skurarna. Hällregnet ni fick i andra racet mötte vi på hemvägen och jag kan intyga att det var besvärligt nog i gubbräsern på allmän väg! Well done Fred!
/ Stig

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
R

Stig Svensson skrev:
Fin rapport från ett regninferno, tack för det och att ni inte slängde ut oss från boxen när vi trängde oss in mellan skurarna. Hällregnet ni fick i andra racet mötte vi på hemvägen och jag kan intyga att det var besvärligt nog i gubbräsern på allmän väg! Well done Fred!
/ Stig


Stig,
I PCSR slänger vi i allmänhet inte ut någon och inte vi i team väst i synnerhet heller. Alltid kul när ni kommer men ännu roligare när ni är tillbaka på startlinjen....!
Tack och välkomna åter.
F

_________________
Fredrik Käll
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863



Imponerande körning Fredrik! Jag laddar batterierna och hoppas på en bra kamp utan regn på Mantorp.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180



Riktigt bra kört, speciellt då vädret var som det var. Håller med om att det var tveksamt att starta i de väder förhållande som var. Nu tog inte tävlingsledningen det beslutet, så det var bara att gilla läget.

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
Fredrik Käll
Hovås, Göteborg
Här sen Jun 2010
Inlägg: 69


Trådstartare
Bilen såld!

Då var denna säsongen slut för min del och jag kunde tyvärr inte vara med på finalen på Mantorp i PCSR vilket till slut innebar att jag blev total fyra i år. Nåväl, jag fick i vart fall ihop 8 race i år och det får jag vara nöjd med.

Nu blev det som så att jag och Bosse som jag hade bilen tillsammans med valde att sälja den vidare, den kommer med all största säkerhet stå på startlinjen i 8b även nästa år. Första testerna med den nya ägaren bakom ratten ser lovande ut och tiderna är låga så konkurrenterna får se upp för den vita Turbon nästa år.

Så, vad göra nu när man stod billös?
Det blev en något annorlunda bil denna gången. Jag har köpt en Ginetta G40 så nu blir det sekventiell låda och slicks för första gången för mig. Tänkte försöka köra lite GT5 Challenge, kanske något Modsport 3 race men det stora målet och största anledningen till köpet är att försöka komma iväg och köra GT5 Challenge på Spa.
Nu är det bara att försöka få till logistiken med allt runt omkring. Kommer kanske en ny tråd när väl bilen är på plats i garaget..
Fredrik

_________________
Fredrik Käll
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Trist att tråden slutar, det har varit kul att följa Klart du skall upp med en ny tråd så vi får följa dig i Ginettan

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 324



Det var värst vad Fred är ombytlig men det tycker jag är bra! Det är lärorikt att testa på olika fordon, det hela slutar kanske med en FWD i någon långloppsserie! Go for it Fredrik!
/ Stig

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo 91
<<   1, 2, 3
20174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande