Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Lancia Delta HF Integrale -91 SÅLD!
1 besök senaste veckan (7449 totalt)
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Nu ska min italienska busbil säljas! En av bilvärldens största ikoner och en av rallyvärldens främsta, Lancia Delta HF Integrale.
Färgen är Nero Black (mörkgrå metallic) i skapligt skick. Ytrost finns men inget allvarligt.
Bilen är utrustad med:
Alcantaraklädsel i bra skick förutom förarstolen som är nött i sidan.
ABS bromsar
Elhissar fram
Centrallås.
Original 15" hjul med bra sommardäck
Har även en uppsättning orginalhjul med dubbdäck som följer med.
Just denna bil har även:
Supersprint avgassystem.
Större/bättre intercooler
Ställbart laddtryck och bränsletryck
Dumpventil
Nyrenoverad turbo
Har (enligt tidigare ägare) gett 220hk men är nu på cirka 180hk
Denna bil har dessutom varit med i filmen "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann", där den 57min in i filmen nästan kör på Robert Gustavsson.
91:orna är utrustade med den högre 16V huven samt en mellandiff som driver mer bak än fram (47/53%) vilket gör att den är väldigt kul att köra på sommaren och ännu roligare på vintern!
Bilen är såklart skattad och nybesiktigad. Är nu besiktigad till sista mars 2017. Finns lite småplock att göra för att få den riktigt fin, fixa ytrosten mm. Så antingen kan man köra med den som den är eller göra den riktigt fin och kanske sälja den dyrare. Kolla gärna priserna på Integrales i Sverige och övriga Europa.
Säljes för 88000:- eller bytes mot annan rolig bil. Gärna BMW M3 eller BMW M5.
Andra intressanta inbytesbilar kan vara:
Subaru Impreza STI
Mitsubitshi EVO
Ford Cosworth
Mercedes AMG
Porsche 944turbo, Porsche Boxster
Audi A8, gärna diesel med drag
Jag svarar på telefon, mail och SMS. Bilen finns i Söråker som ligger norr om Sundsvall. Transport kan ordnas.
MVH /Claes 070-3084060

Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Lägger ut annonsen igen, nu med höstpris, 83000:- Vet inte varför man skall ha ett höstpris på en bil som är roligare att köra på vintern än på sommaren...
Min Porsche 944 har tagit det mesta av min tid i sommar men jag har iallafall fixat rosten på Lancian, dock inte kört så mycket som jag hade tänkt mig.
Lancian visas på Sveriges bästa bilträff på söndag (18/9), Klassikerträffen vid Wenngarns slott strax norr om Stockholm. Jag och Lancian kommer att vara där hela dagen, så om du ska förverkliga din hemliga, italienska dröm så är det ett bra tillfälle då!
MVH /Claes Tykosson 070-3084060

VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
vetgirig
MÄRSTA
Här sen Jun 2016

Hoppas du får spekulanter i morgon, Claes.

Hade min livssituation varit annorlunda hade jag inte kunnat motstå denna bil. Har en viss erfarenhet av dem sedan tidigare och ett ord jag tycker passar för mig och Lancia är hatkärlek. Trotsiga som bara barn kan vara men ack så underbara när de är på humör.

Annars kan du ju stoppa in den på förvaring. Finns från c:a 150 kr/mån ute på vischan.

Söråker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Ja, det lär nog finnas spekulanter och blir den inte såld så får jag väl sladda runt med den en vinter till...
Jag har sådan tur så att jag redan bor ute på vischan och jag har plats för 5-6 bilar i min källare men jag har ju många fler bilar som jag vill uppleva innan det är dags för "ettan med jordvärme".
Jag gillar din liknelse, Alex!! "Trotsiga som bara barn kan vara men ack så underbara när de är på humör."

MVH /Claes

VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Handpenning lagd...

VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
1 besök senaste veckan (7449 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande