Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) häkkinen till bar-honda?? | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10484 totalt) |
läste i expressen om detta. är det bara silly season eller finns det ngt bakom detta.
lite på itv också. http://www.itv-f1.com/News_Article.a _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Ams går ju ut med samma info, så det inget b.s. iallafall : http://www.automotorsport.se/nyhetsm
och det tackar vi för! Jag håller iaf tummarna Skomakar'n har ju sagt mer än en gång att den förare som gett honom hårdast motstånd är Mika Häkkinen. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
Button har iaf ritat på för BMWWilliams.
Lite dreamteam där nu måste jag säga. Iaf två mkt intressanta piloter. Kan iaf inte bli sämre än en av seriens mest överskattade förare samt en som redan gjort en Judas och bytt arbetsgivare till fienden... Men som vanligt, Forza Minardi! |
||||||
Tja, både Lauda och Prost blev världsmästare efter att ha gjort comeback. Men Häkkinen verkade ovanligt omotiverad i slutet och kommer han till ett team som inte är det bästa så tror jag inte det blir bättre nästa år. Hade han blivit erbjuden Rubens plats och lika villkor i Ferrari så hade han nog kunat motivera sig, men BAR... Jag tvivlar. Å andra sidan var det inte så jätteväntat att Button skulle återfinnas hos Williams nästa år, så man vet aldrig. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Mansell också. Jaja, den som lever får se, eller ngt _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
oooouuupps, det blev visst lite fel. Nigel Mansell hade aldrig något riktigt avbrott och gjorde således ingen comeback heller. Han började köra F1 -80 och körde fram tills han blev världsmästare -92. -93 körde han inte men gjorde sen ett par inhopp i vissa lopp -94 och -95. Sorry att jag försökte lura dig _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
93 åkte han över till USA och vann CART-serien... Smäller högre än F1 i mina ögon _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Mansell trodde att han var mer värdefull för Williams än han var och liksom många andra Williams-chaffisar fått erfara så var han inte riktigt så värdefull... Har för mig att det mest rörde sig om lönen. Prost ville däremot inte ha Senna som stallkompis om han skulle göra comeback och köra för Williams -93, så Senna begärde en jättelön(jätte då) ifrån McLaren samt enbart kontrakt för ett lopp i taget och hotade bl.a. att köra i CART istället. Han provkörde t.o.m. för nåt CART-stall. Ron Dennis har sagt att han inte vill hamna i den sitsen igen, där de var helt beroende av Senna. Men de hade en medioker bil med Fords kundmotorer, typ dagens Jordan, och enbart Häkkinen och Andretti som kontrakterade förare, så han behövde en chaffis som kunde få upp bilen några platser längre än vad den vanligtvis dög till. Ford hade satsat på hårdsatsande Benetton som sitt fabriksstall och Williams ansågs fortfarande överlägset samt ett alltid satsande Ferrari, Sauber skulle få Mercamotorer, etc., så om McLaren skulle klara av att attrahera några fabriksmotorer så gällde det att visa resultat. Nu gick det ju bra, med Senna t.o.m. tvåa i tabellen efter Prost, så både McLaren och Senna såg bra ut inför -94. Frågan är varför Williams hellre ville ha den pensionerade Prost framför Senna, som de ändå anställde till -94 års säsong? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Själv är jag stort Honda-fan, så att Button, som är en av F1's bästa förare, ska sticka
är inte så skoj. Fast nu kan han gott dra till Williams när man vet att han inte har någon lojalitet... Vore askul att se Häkkinen köra istället! BAR har ju en konkurrenskraftig bil nu, så han kan ju inte göra bort sig helt, eller? |
||||||
Tycker att det egentlıgen er fel av honom att go tıll Wıllıams.. Tycker att BAR er po rett veg nu och det gor ju stendıgt framot. Men han er ju engelsman och do kanske han hellre vıll köra för Williams... Fast det er ju veldıgt fult gjort.... _________________ Rachid Rachid |
||||||
Det var väl lite först till kvarn får först mala och Prost som tvingades stå över hela 92 års säong var väl ute så tidigt det bara gick med kontraktsförhandlingar. Sen har jag för mig att Renault ryckte i lite trådar i bakgrunden - läs ville ha en fransk förare. _________________ /Kristoffer Stagh Iame Intrepid Silverstone |
||||||
Åja, David Richards är ju knappast någon duvunge han heller.. Får väl se vad oberoende kontraktsgranskare kommer fram till innan man pekar finger åt något håll. |
||||||
Tänkte du på det med lojalitet? Jag håller med om att man får tåla lite när det gäller F1. Mycket rävspel under silly season. Fast säger ju t.om. Bernie att Jenson kan förlora sin licens p.g.a. detta... Iofs tror jag inte att Jenson har så mycket att säga till om i detta läget. Han har nog agerat ganska mycket på inrådan av sitt management-team. Jenson är en grym förare, men om han blir ersatt av Mika kan han lika gärna sticka. Inte att jag inte gillar Jenson, men Mika är coolare! |
||||||
Elitracing (åskådarracing) häkkinen till bar-honda?? | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10484 totalt) |