| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mina nya bromsskivor passar ej (m3 e46)
|
1212 besök totalt |
|
Hej! Köpte mig ett par bromsskivor från mister-auto då de bara kostar 800kr istället för ca. 4000kr för borrade, semi flytande. Dessa skall vara OEM skivor på de amerikanska m3orna om jag inte förstått fel. Problemet ligger i att inner diametern för att montera skivorna är 180mm iställey för 185mm som det är på mina gamla borrade skivor. Min första tanke var att jag behöver bara köpa nya bromsbackar till handbromsen, dvs. på 180mm i diameter istället för 185mm. Bmw 330ci e46 har 180mm bromsbackar, men dessa är 20mm breda istället för 30mm som dem är på m3an, gör detta någon skillnad? Fabrikatet är TRW. _________________ Adam Andersson |
||||
|
M3E46 har ju tyvärr rätt kass handbroms från början, även om man har nya original bromsbackar. Du får väl prova om det känns värt att köpa nya backar, om du inte ska göra handbromsbändningar så kanske det funkar hjälpligt?
Tips är annars att köpa skivor från Leebmann24.de, där kostar BMW original bakskivor c:a 150EUR styck. Framskivor kan man med fördel köpa zimmerman eller ate t.ex på autoteilemann.de, de kostar också runt 1500sek styck även för CSL skivor. _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||
|
Re:
Håller de för bankörning? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
mister-auto, bildelaronline24 etc har rätt kass märkning på sina delar.
Har köpt en hel del delar till M3E46 som visade sig i slutändan vara till vanlig E46. Du har garanterat fått fel skiva vilket priset också skvallrar om. _________________ Tim Anle |
||||
|
Re:
Mina Zimmerman skivor på 330in (E90) verkar funka klockrent, iaf en dag på Kullen med R-däck. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1212 besök totalt |