| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: 2 st banpreppade Peugeot 306, ena med 260 hk
|
3911 besök totalt |
|
Peugeot 306 Rallye 1999 - såld Projekttråd: http://www.peugeot-sport-club.se/for
Från början en äkta Rallye från England och därmed högerstyrd. Kompressormatad (Lynx low boost, bara det kitet går på 40 papp i delar...). Förutom vassare kammar är motorn original och ska enligt tidigare ägaren ge 260 hästar vilket känns realistiskt. D2 coilovers. Hybrid ARB och 27 mm stavar bak. Lamelldiff. Lättat svänghjul. Numera orginalbromsar för att kunna köra med 15" fälgar. Glasfiberhuv och baklucka (original finns kvar). Lättviktsbatteri. Helt rensad inredning med två sitta-still-stolar och fyrpunktsbälten. Väger ganska exakt 1000 kg utan förare och med tom tank. Fälgarna på bilden ingår inte utan den säljs med 17" Team Dynamics fälgar. Jag har kört med 8" breda 6UL-fälgar för att få på 225:or, spacers för dessa medföljer men inte själva fälgarna. Bilen är byggd för att vara snabb på bana. Finishen på glasfiberdelarna är "race-finish" (dvs inte så snygga) och det finns lite kosmetiska plåtskador bak efter en avåkning. Den är väldigt välbalanserad och lätt att köra hårt. Några tider den har presterat med mig bakom ratten: Mantorp 1.33,3, Sviestad 1.05,4, Kinnekulle 1.02,0. Bilen går mycket bättre än en fransk familjebil från 90-talet har rätt att göra, både rakt fram och i kurvorna. Pris: SÅLD kr Peugeot 306 GTI 1997 Projekttråd: http://www.peugeot-sport-club.se/for
Min gamla banbil innan jag köpte Rallyen. Rensad inredning. 22 mm stavar och hybridkrängare bak. Spax coilovers. Glasfiberhuv. Lättviktsbatteri. Sitter orginal stolar i nu för besiktning. Besiktigad med den utrustning som sitter på ett flertal gånger utan problem (så även i år). Pris: 10 000 kr Öppen för paketpris för båda bilarna _________________ Johan Svensson Volvo V60 laddhybrid till jobbet Mazda MX-5 NC till glasskiosken Locost på banan |
|
Blev en sista tur på Kullen i helgen vilket resulterade i nytt PB på 1.01,4.
Mindre kul var att treans drev gick åt skogen. Bilen är fullt körbar fortfarande men växellådan behöver renoveras eller bytas ut. Sänker därför priset till 30 000 för den röde. _________________ Johan Svensson Volvo V60 laddhybrid till jobbet Mazda MX-5 NC till glasskiosken Locost på banan |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
3911 besök totalt |