Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Styrväxel damask till e36 vid knuten?
1349 besök totalt
Molna
Kronoberg
Här sen Jul 2015

Trådstartare

Hoppas jag lagt rätt men har problem hitta vart man kan köpa damask till e36 styrväxel. Den längst upp där rattaxelknut sitter. Ser ut som ett lock/damask. Någon som kan tipsa mig? Har kollat ebay, realoem och fler men dom verkar inte säljas? Antar man får göra någon egen version?

Sala
Här sen Nov 2007

Intressant fråga, för dessa brukar ju springa läck. Om man tar bort den, går det att utläsa märkning på den? I sånt fall borde det gå att beställa från Hydroscand eller liknande?

Kronoberg
Här sen Jul 2015

Trådstartare
Re:

Newberg skrev:
Intressant fråga, för dessa brukar ju springa läck. Om man tar bort den, går det att utläsa märkning på den? I sånt fall borde det gå att beställa från Hydroscand eller liknande?

Jag har letat en del och hittade den rätt gömd på realoem till slut. "monteringstillbehör" längst ner, Var på bmw åf frågade men dom kunde tydligen inte fixa fram den delen..

Jag beställde härifrån

http://www.autodoc.se/lemforder/7165174

Sala
Här sen Nov 2007

Tackar, väldigt bra att veta!! thumbs up

Kronoberg
Här sen Jul 2015

Trådstartare
Re:

Newberg skrev:
Tackar, väldigt bra att veta!! thumbs up

Kan uppdatera att den inte tillverkas längre tydligen? Fick förklarat detta på mail av autodoc efter att jag beställt.. Jahopp då letar jag fortfarande, antar begagnat som gäller då. Ska även kolla med andra företag om dom har på lager, uppdaterar om jag hittar något.

edit

Det är samma på dessa vad jag vet. E21, E30, E36. E46, E90-93, Z1 Roaster (alltså dom med servo styrväxel)
Har kollat med massa företag och delen finns verkligen inte någonstans så enda vägen få tag på dessa i nuläget är beggade tyvärr

Kronoberg
Här sen Jul 2015

Trådstartare
Nu är damaskerna äntligen tillbaka.. e30 har billigare än e36 när man bara vill ha damask till styrväxeln kostar då ca 70 kr istället för 150kr kolla realoem för art nummer på" tillbehör"

1349 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande