| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rengöra aluminium?
|
1 besök senaste veckan (1754 totalt) |
|
Kör bilen till en kolsyreblästrare. Det är nog enklaste sättet om du inte vill plocka av det.
|
|
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ros
Denna funkar faktiskt skitbra på Aluminum. Bara kleta på och sen pensla försiktigt tills det är rent. Sen sköljer du av ordentligt. |
|
Jag har köpt detta som jag har tänkt att använda på rejält oxiderade motor- och moppedelar. Verkar vara ganska kralliga saker så skyddsglasögon och rejäla skyddshandskar rekommenderas. Skölj av med rikligt med vatten efteråt då kvarvarande medel kan ligga och fräta. En polare har använt det med gott resultat, och han sa att det svider som f@n om man råkar få det i ett sår...
_________________ Fredrik Ljungkvist |
|
Tack!
Kolsyrebläster är troligen det minst kladdiga, men jag bor i Österrike, min tyska funkar inte på österrikiska "bläster-gubbar" med tung dialekt. Testar därför de kladdiga alternativen :-) Mvh Anders |
|
Annars kan du prova oxalsyra i utspädd form, finns i de flesta fälgrengöringsmedel eller på burk som pulver på kembutiker.
En del båttillbehörsaffärer har det också, utmärkt att tvätta teakdäck med bl.a. _________________ Anders Hansson |
|
Brukar vara svårt att rengöra gjutgods mekaniskt eftersom man tenderar att polera på åsarna och lämna kvar smutsen i Dalarna. Blir lätt lite flammigt intryck.
Prova något av medlen, det kanske hjälper. Annars får du väl ta med någon kollega till blästrades som är från trakterna.
|
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
![]() |
Skruva banåkabil
Rengöra aluminium?
|
1 besök senaste veckan (1754 totalt) |