| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Porsche Cayman turbo
|
2 besök senaste veckan (1889 totalt) |
|
Porsche Cayman turbo
Jag har precis köpt mig en cayman S o som vanligt så vill man ha lite mer effekt!!Har sett att det finns en Cayman med turbo här på forumet! Min tanke va att bygga ett eget system men hittar ingen Som mappar Porsche med eftermonterat turbo! Tanken va o behålla bilen så org som möjligt i utseendet! Har frågat "Parr" i England men fick en prislapp på ungefär 112.000kr för ett bolt on kit o de kändes lite väl bra! Någon här som besitter kunskap/vetenskap vart man ska vända sig här hemma i Sverige!? Alla tips tricks mm är välkommet!
_________________ Fadi Mirza |
||
|
Re:
Får se va dom säger i Gbg först då det är närmare! Bygger gärna själv då det är roligt men mappningen är problemet då jag inte vill ha ett eftermarknadssprut! _________________ Fadi Mirza |
||
|
Skriv gärna i råden när du fått svar, eller skapa en egen tråd om bilen.
Jag (och säkert några till) är intresserad av fortsättningen. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
|
Re:
Rennsport löste inte detta tyvärr så jag hörde med turbocenter i Sthlm och det va inga problem att mappa org systemet med eftermonterat turbo!! Fortfarande lite frågetecken dock! Hur gör man med mappsensorn? Köpa eftermarknads o hur kopplas den då in? Kör man med rent fjädertryck för laddstyrning eller är det eftermarknads boostcontroll av något slag? Ska den då vara självständig eller går det att koppla in den i org.sprutet?? Jag ska höra med turbocenter men alla som vet får gärna skriva här! Tråd om bilen lär komma när det är dags 👍 _________________ Fadi Mirza |
||
|
Om jag hade pengarna skulle jag kört upp bilen till PPF å bett dom bygga ett system på plats helt skräddarsytt, dom gör sjukt snygga installationer å du får det precis som du vill för ganska överkomliga pengar
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
|
Re:
Själva byggandet är det roliga ju
Jag har pratat med Ärtan o han löser tyvärr inte mappning av org system! Annars hade dom säkert gjort ett kanon jobb då dom är jävligt duktiga på Ppf! Min Z3m turbo va mappad av ärtan till närmare 700hk så detta blir ett betydligt enklare turbobygge
_________________ Fadi Mirza |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Porsche Cayman turbo
|
2 besök senaste veckan (1889 totalt) |