Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (12221 totalt) |
Line-up inför race 2. Lite bättre ordning än inför race 1 då det var total kaos!
![]() 6 svenska ekipage på plats med egen lite "by" strax innanför utsläppet i Orouge. ![]() ![]() |
||
Underbara bilder!
Håller med, Spa är fantastiskt - på ett helt annat sätt än Ringen. Den perfekta mixen av Ringen & Mantorp kanske.. Har varit där o kört ett par gånger med Fiaten på SpaItalia som går varje år, ett annat arr för de som inte kör serien: http://www.spaitalia.be/en Har av outgrundliga anledningar haft svårt att få med mig fler på detta men pga av din tråd kanske vi blir fler nästa gång! ![]() |
||
Dagge och Henrik
![]() Hans Bjurman ![]() MÅNGA bilar till start!!! ![]() Trångt genom Orouge på första varvet! ![]() ![]() |
||
Ganska kallt hela helgen men soligt och torrt mestadels.
![]() Fanns möjlighet att titta på mycket annan racing också. ![]() |
||
Märkligt att stå i Parc Ferme och prata med meckarna genom ett staket!
![]() ![]() Fokus? ![]() Mössan var väl använd och hade varit svår att vara utan! ![]() ![]() |
||
In i hårnålen efter start och mål
![]() Hade några bakom mig i alla fall! ![]() ![]() Genom Orouge i klunga! Tyckte den var tillräckligt utmanande när man var själv! ![]() ![]() |
||
Re:
Klart att du ska! ![]() |
||
Inga andra 500or med?
|
||
Re:
Eftersom det är en Alfa Romeo-serie fick jag snällt vänta till efter sista anmälningsdag för att se om det fanns någon plats kvar, vilket det gjorde ![]() |
||
|
||
Re:
Verkligen!! Det bästa jag gjort med en räserbil! Öppet och tillgängligt överallt i depåområdet så det var lätt att komma nära andra, och mycket extremare, bilar. Kan verkligen rekommenderas! Lite orolig bara över hur det kommer kännas att rulla ut på Gelleråsen i maj med r-däck och 20-25 bilar på startlinjen ![]() ![]() |
||
Film från race 2. Fortfarande väldigt försiktig och tar inte riktigt fajten in i sväng, men börjar få till Eau Rouge och Pouhon klart bättre. Efter halva racet började det bli ont om soppa både i bil och skalle så jag drog ner på tempot. I mål efter en grym helg utan missöden och en massa adrenalin och glädje!
https://youtu.be/cvQSaOrNZJM ![]() |
||
Tycker själv att Eau Rouge är ungefär som Fuchsröhre på Ringen.. Släppa av lite precis innan sen bara fullt o hålla andan för att hålla spåret igenom. Iaf med FWD
![]() Håller med? |
||
Re:
Har aldrig kört Ringen, men jag tycker din beskrivning av Eau Rouge stämmer bra. Gäller bara att motstå när hela kroppen skriker KLIV AV! ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (12221 totalt) |