| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Lång (188cm) och Opel Speedster?
|
4875 besök totalt |
|
[quote="Stephan B"][quote="Dude"]
det skulle vara ett eurotecken efter deltakitet
kompressor kan liknas vid en stooooor sugmotor. om man struntar i att använda en centrifugalkompressor (typisk amerikanskt ) och kör med en lysholmare (skruv), så kan det nog vara svårt att känna att den är överladdad.
jag köpte mig formsydda tankar från advanced fuel systems i england och dom var inte billiga ca 30000:- totalt hemma. bara den stora stoppar nog på 17-18000:- inkl tankplåtar. för att använda dessa krävs ganska stora modifieringar av org bränslesystem, men det är inte omöjligt att göra. den stora rymmer ca 70l mot orginalets 35l _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
som mäkinen brukar säga "det finns ett skäl varför dom är isolerade på en ö" (el nåt likn )
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
whatever
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
||||
|
Jag är 191 cm och körde Lennart's Speedster för några veckor sedan (tack för turen Lennart
). Inga problem att köra bilen när man väl kommit ner... men när man väl är nere vill man inte gå ur dels för att bilen är så rolig att köra och dels för att det är lite bök att ta sig ur bilen men med lite rutin går det säkert utmärkt.
_________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
995:- för 24h + 44.50:-/mil Självrisken är 5-6' beroende på vad som hänt (stöld, vagnskada osv) Det är ingen som vet var man kan provköra en Turbo? M V H Stephan _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Stephan: hur var hyrbilen? Värd att hyra? Jag är lite sugen på både den och en Mini Cooper S som de oxo verkar ha...
|
||||
Jodå, den var faktiskt riktigt rolig och jag fick plats
Men....som vanligt har man funderat och funderat och jag tror jag kommit fram till att det får bli en Porsche Boxster S
Jubileums modellen var riktigt fin. M V H Stephan _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Grattis! Du kommer inte bli missnöjd! _________________
|
||||
Finns nog iofs ytterst få bilar som kombinerar förnuft med körglädje/prestanda/teknik/etc såsom just Boxstern. _________________
|
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Lång (188cm) och Opel Speedster?
|
4875 besök totalt |