| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mått på lösa fälgbanor, BBS
|
2731 besök totalt |
|
Någon här som vet bultmönster/diameter på BBS lösa 24-håls banor i 18"? Innerdiametern på styrningen för fälgbanorna vore också bra att veta. Håller på att kolla upp möjligheten att göra egna centrum/egen design! _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
90 sekunders arbete gav detta;
Jag hade dubbelkollat måtten innan jag vevat igång fräsen, men det duger som riktvärde. Egna centrum? Ja tack. Det vill jag också ha! I gammal traditionell Pontiac-stil hade varit sjukt fett.
Vad räknar du med att material och arbete kostar? Eller löser du det med någon kompiskontakt? |
||||
|
Re:
Tack! Du måste ha haft bättre sökord än mig, hittade inget i närheten på ett antal försök... Blir nog att nyttja kompisar mm. för att få vettigt pris på dessa. Lär nog dra iväg bra i kostnad innan man är klar ändå. Ritar på 4-ekrade 14" Datsun 280ZX fälgar men i 5-ekrat och 18" _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Jag blir gärna vän med dina vänner.
Jag googlade inte, utan måttsatte bara den CAD-parten jag hade liggandes.
Bilder på färdigt resultat krävs... |
||||
|
Re:
Naturligtvis...
Bild på färdigt CAD-centrum kan ordnas, bild på verkligheten återstår att se! _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Re:
Bild på båda sakerna krävs, men jag kan ha överseende med att det dröjer lite mellan uppdateringarna.
Det måste väl gå att ha en isolerad projekttråd i racetech eller liknande där man visar hur man gör egna fälgcentrum. |
||||
|
130x5 kör jag i alla fall.
Här finns lite mer info om hur jag gjorde: http://www.propontiac.com/category/h (finns ännu mer gömt här och där om man orkar läsa runt lite på sidan) |
||||
|
Re:
Var det inte c6 lagerhus ? Edit: glöm det.. Jag har 5x5" (5x127mm) _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||
|
Re:
Spännande! Mina är FEM:ade och klara digitalt, men pausat just nu! _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2731 besök totalt |