Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Vilka R-däck ska man ha?
<<   1, 2
6413 besök totalt
Alden
Sthlm
Här sen Jul 2015

Re:

therealpinto skrev:
Vi kör också AD08R på långloppsbil (4-timmars rejs med Nissan Primera GT). Jag tycker att de är riktigt bra men inte i klass med fräscha A048 på torrt. I blött så känns de lite hala på vår bil men det kan också hänga ihop med att de greppar bra på torrt (och att vi tidigare kört bättre "regndäck").

Jag är själv lätt sugen på AD08R till Caprin, mest för att jag upplever de däcken som en bra kompromiss, funkar bra på gata utan att falla igenom på bana. Men jag tror inte man ska tänka att det är R-däck man köper.

Gustaf

Instämmer, ser AD08 som gatdäck och 048 som R-däck.

Körde Pilot Super Sport på min Z4 35is och den gick mest gata men provade även en sväng på Mantorp. Skulle jag köpt nya däck till den så hade det blivit AD08.

Racebil: BMW E36 *såld*
Lekbil: BMW Z4 35is -12 *såld*
Vardagsbil: Passerati GTE -16
jallaracing.com
Citera
M.Dalin
Göteborg
Här sen Aug 2014

Re:

-BMW-Motorsport- skrev:

Tack för ditt svar! Okej jag förstår, det verkar vara schyssta grejer för pengarna dem där Kumho V70A. 1.33 på Mantorp är ju grymt bra, är det MSLS ni kör om man får fråga? ^^

Ja vi körde 2 race med Msls 2016 och satsar all in på 2017.

1.33.075 med trafik..
så det skulle gått o köra mid 1.32

Det låter kanske inte så imponerande egentligen, men med tanke på 1250kg vikt och 200hk i motorn duger det fint.

märk väl att det vi kör med är K91, den hårdaste blandningen.
för nästa säsong har vi ett gäng K22 som är soft, dom är tänkta till regn.

Martin Gistell på Wheelbase kan ta dig igenom alla tekniska frågor om intresset finns. Och han har oftast ett brett utbud på möjligheter.

BMW 325 Coupè Långlopp.
Citera
Däck för banåka
Vilka R-däck ska man ha?
<<   1, 2
6413 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande