| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
tips på hur man får däck att inte snurra på fälgen
|
1 besök senaste veckan (2753 totalt) |
|
tips på hur man får däck att inte snurra på fälgen, har monterat dom utan monterings smörja ändå roterar dom lite. finns det nått klet/lim man kan använda men så de ändå går att byta däcken _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Re: tips på hur man får däck att inte snurra på fälgen
De som kör rakt fram brukar ju skruva däcket genom sidan på fälgen. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||
|
Ja vilket bra tips, Beadlockfälgar :P
Jag tror på nåt form av lim, har för mig att dodge experimenterade med detta fenomen på Hellcat bilarna. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
det är slang i däcken så det är inge bra ide
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Finns nått som heter bead sealer som man använder på fälgar som har porer eller inte håller tätt mellan däck och fälg, det blir en gummerad yta som jag skulle tro funkar för ändamålet.
http://www.beprodukter.se/forbruknin http://www.rematiptop.com/parts.php? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
Re:
Jag har provat detta och har inte upplevt att det är någon skillnad vid på och avkrängning av däck från fälg. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Hörde att det var nån som sprayade wd40 på däcken å torkade bort ifall hjulen snurrade på rullarna vid körning på rullande landsväg, blev ett jävla grepp. Inte sett det med egna ögon så kan inte verifiera _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||
|
Re:
låter rimligt. Men jag har känslan av att 5.56 är bättre. Inte lika fet _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Tvärtemot vad du snabbt tänker så är det en ypperlig ide just med slang. Har använts tills ganska nyligen i olika motorsporter, du ska inte skruva en 120mm lång fransk träskruv igenom fälg och däck etc, utan en kort skruv precis genom fälgen och in i gummit. Sedan finns det olika monteringspasta, finns vanlig pasta för person- och lastbil som tar lång tid på sig att torka. Sedan finns det 'motorsportpasta' som torkar/limmar däcket väldigt snabbt. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Kan intyga att wd40 funkar ypperligt som så kallat "traction additive" för radiostyrda bilar. Dvs gör gummit mjukare och greppigare. Så att att öka greppet mellan fälg och däck kan jag köpa.
_________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (2753 totalt) |