| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
pnenumatikgrejor för bränsle?
|
1192 besök totalt |
|
jag såg i bilsport om en bygge som använt pnenumatikslang/nipplar för bränsle. låter ju lysande enkelt! finns ju många som tycker till om e85 och slangar... någon som vågar ge ett utlåtande redan nu eller kanske rdan provat själv?
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
|
Kompis har kört med Festo några blå 12*2 slangar i ca 10år nu.
Han kör endast bf98 och vi har inte kunnat se några defekter och vad vi hört kör folk med E85 utan problem med. Funderar själv på det om jag går över till E85 och behöver byta ut det jag har. _________________ Fredrik Sunnemalm |
|
Intressant med pneumatikgrejer till soppasystemet! Ligger ju drösvis med dylika prylar på jobbet. 12mm varianterna borde ju släppa igenom tillräckligt med soppa. Men en intressant fråga. Vad säger SBF? Att de håller för trycket tvivlar jag inte på, kör ju mångdubbla trycket i pneumatiksystemen ute i industrin. Finns ju metallvarianter om man vill undvika kopplingar i plast. Slangen får ju bli plast iofs. Finns ju olika varianter där också. På jobbet använder vi uteslutande Polyurethan från SMC. Bättre eller sämre än "plastslangen" som ni pratar om? Den slangen ni pratar om går ju inte att kröka, den veckar sig väldigt lätt.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
|
Jag har också använt dessa grejer i flera år, och jag har flera kompisar som också gjort det. Ingen av oss har haft problem med läckage eller liknande.
Inga bilar med vagnbok dock. Som Gustav skriver får man vara noga med att inte vecka slangarna och de gillar inte värme så man får tänka till lite med dragningen. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Det sitter ju instickskopplingar original i många modernare bilar iofs. Så där skulle det vara ok även i en vagnboksförsedd bil.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1192 besök totalt |