| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Michelin däck vid regn??
|
1399 besök totalt |
Jag tycker att det blir halt men jag tror att det beror på det obefintliga mönsterdjupet, oförmögna att svälja vatten. Dom blir nog bättre om man snittar upp dom lite. http://www.pcsracing.nu/upload/fil_2 Då blir dom såklart helt obrukbara på torr asfalt och det känns onödigt dyrt då det kanske finns nåt billigare däck som funkar fint i vattenpölar. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
|
om det är mycket vatten på banan så klarar cup däcken att tränga undan vattnet hyffsat utan att man skär upp dom. Problemat är att det är helt fel gummiblandning för regn så det blir aldrig nåt riktigt bra fäste. Är det fuktigt och börjar torka upp så funkar dom bra igen.
|
||
|
I PCSR får man bara köra på Michelindäck, så Fredriks fråga gäller alltså endast just Michelindäck!
Killarna från Michelin som tävlar i klass 3 har en uppsättning dubbfria vinterdäck med sig.... jag vet dock inte om dom verkligen provat dom. Vad tror ni om det i ösregn? Vinterdäck med minsta möjliga profinhöjd och kanske även "nedsvarvat" (heter ju ngt speciellt som jag inte kommer igåg) mönster till lagom mycket kvar? _________________ Pär Hylander |
||
Hur många däckfirmor har en däckhyvel förresten, har aldrig sett nån. Men finns det mösterskärare för depåbruk så finns det väl däckhyvel oxå. Jag kan tänka mig vissa balansproblem om det inte görs rätt. |
||
![]() |
Däck för banåka
Michelin däck vid regn??
|
1399 besök totalt |