| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Intressekoll! Zestino Acrova semislicks för drifting.
|
2587 besök totalt |
|
Jag har nu möjlighet att plocka hem Zestino semislicks till grymt konkurrenskraftiga priser. Ett däck som används väldigt mycket inom drifting. Levererar sjukt med rök och har grymt grepp! Först och främst vill jag se om det finns någon intresse för detta. _________________ Andreas Gustavsson |
||
|
Benämningen är obegriplig ????
Vadå semislicks, med ett TW på 280 ! Det är ju ett rent gatdäck utan nämnvärt bra grepp. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Detta är ett däck som klassas som semislicks.
Används främst inom drifting. Det var mot detta som min annons var tänkt. Varpå det fungerar just för banracing törs jag inte uttala mig om då jag inte provat det i det syftet. Treadwear är tillverkarens egen märkning och denna görs inte mot någon standard i branschen, vilket medför att jämförelse mellan olika däcktillverkare inte blir korrekt. _________________ Andreas Gustavsson |
||
|
Re:
_________________ Andreas Gustavsson |
||
|
Om man inte godtar TW som en fingervisning om ett däcks prestanda.....hur seriös är då benämningen "semislicks" och hur ser klassningen ut för dessa.
Jag anser att "semislicks" är ett slanguttryck från Driftingen, som inte säger något annat än att det inte är ett slicks..."ikkeslicks" I vissa delar av världen används semislicks som benämning på R-däck. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Re:
Varför ska det in o kladdas i en annan säljares annons nu då? "Semi slicks" känns som typiskt svenskt hitte-på. Intermediate eller skurna slicks av olika hårdhetsgrader har jag sett _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
Re:
Snygg trådkapning. |
||
|
Re:
TW är ju en benämning på slitage motstånd, vilket i de flesta fall kan ställas i direkt relation med fäste. Men nu börjar det komma däck där det inte riktigt gäller längre, i alla fall om man jämför med äldre generationer av däck. Michelin supersport med TW300 är ett bra exempel, lång livslängd med bra fäste... Detta säger dock inget om Zestino däcken, bara en parantes... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
![]() |
SÄLJES
|
2587 besök totalt |