Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 2651 besök totalt |
2004-08-16 "Gatåka" på Sviestad 17-20
Hoppas verkligen på "torrt" väder så man kan åka till Sviestad och brassa lite måndagen den 16:e, tog ju förarlicensen på Sviestad för några veckor sedan, och banan var riktigt kul att köra på. ![]() Har någon varit på "gatåkat" tidigare och kan berätta lite om upplägget, tänker bla. på det här med omkörningar, och allmän ordning på regler etc. ? Brukar det vara många bilar ? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
oups, missat denna tråd!
Jag kommer nog ut dit med min risiga röda 924a, har kört en gång där förut med min Snaab. Reglerna finns på http://www.lms.se/banrace/gataka.htm Tidigare har det varit så att bilar försäkrade genom If Skadeförsäkring inte kan få köra på Svista's gatbilskvällar pga att If meddelat att deras bilförsäkring inte gäller vid dessa aktiviteter. ![]() Exakt vad som gäller borde nog nån på LMS kunna ta reda på? Kristoffer Grennberger ( nickname = krilleg här på rejsa.nu) har skrivit en del om banträffarna där tidigare, han kanske vet mer? Mvh Magnus K _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Du bör väl undvika att köra om du har If annars är det bara tuta och köra! Har nya S03:or runt om nu så på måndag ska det gå ännu fortare
![]() Det där med omkörning, så är det sunt förnuft som gäller. Fast ni behöver bara tänka på hur ni ska göra när jag kör om er ![]() ![]() Sist var det ca 20 bilar på plats. Hoppas på att det blir ännu fler på måndag!! Även om ni inte ska köra så kom ut och va publik! _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Det här med försäkringar har ju ventilerats en hel del tidigare här på rejsa!
![]() Det är nog tyvärr fler försäkringsbolag än IF som inte är med på noterna... ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Hade tänkt dyka upp och premiärköra Sviestad med Lotusen.
(Med en liten, liten reservation för tidsbrist. Håller på att byta hus och vi har visning på vårt gamla hus söndag & tisdag. Om jag slipper ifrån städningen däremellan så kommer jag) _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Jag kan prioritera åt dig om du vill! ![]() 1. Köra på Sviestad 2. Prata skit och sparka däck (på Sviestad) 3. Flyttstäda Så! Enkelt va? Då ses vi på måndag! Trevligt! ![]() ![]() M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Helt rätt inställning!! ![]() _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Hur var det där med hjälmen nu igen? Är det öppen hjälm med löjligt låg vikt som gäller, eller kan man köra med integral-mc-hjälm på några 100 gr över kilogrammet (i en täckt bil)?
Följdfråga (beroende på svar): Är det någon som har en lämpligt öppen hjälm att låna ut i storlek XL (eller XXL) för ett körpass? PS: fast mina framdäck kanske inte klarar av besiktningen.. |
||||
Jag har en körbiljett över, körde slut på bromsarna senast jag var där så jag kunde inte köra båda passen. Och nu står bilen hemma hos mina föräldra och väntar på avställning.
Någon som vill ta över den mot en liten summa? |
||||
Vi har tagit bort det där med hjälmkraven så länge så får vi se hur det blir till nästa sesång! Hur dåliga är dina däck? _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Jag kommer nog och får dem undersökta.. Jag har bara okulärbesiktigat dem, då jag inte vågat mäta. ![]() |
||||
Hjälm lär du nog behöva. Vikt- och klasskrav är det nog som menas... Edit: Kommer förbi med sonen och sparkar lite däck. _________________ /Kristian Elisson |
||||
|
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 2651 besök totalt |