| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW e30 M3 dta sprut
|
1632 besök totalt |
|
Bmw e30 M3 dta sprut
Köpte en M3 i helgen med dta sprut som inte var ihopskruvad motormässigt, men nu sitter allt på sin plats och den tänder och har ström till spridarna men får ingen soppa. Min fråga kan sprutet ha tappat mappen efter ha stått batterilös sen 2005? Med vänlig hälsning, _________________ Rikard Brode'n |
||
|
|
||
|
På mitt Haltech kan jag stänga av och på bränslepumps utgången om man tex ska justera tändning innan fösta uppstart. Har du någon sån funktion på ditt DTA kanske?
_________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||
|
Försök hitta en laptop med 9-polig serieport, det kan strula lite med USB-adaptrar ibland.
Fick du med nån kabel till datorn? Det är lite special med 15-polig kontakt på styrboxen och 9-polig kontakt mot datorn. Inte så svårt att göra en egen kabel för nån hundralapp med grejer från Kjell & Co. Här finns ett schema http://www.quantums.info/dtalead.htm _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Re:
Har provat relät till tändningen och då klickar d, får ingen 12v signal från sprutet, men från tändningen _________________ Rikard Brode'n |
||
|
Ditt DTA sprut skall ha en pinne som går direkt till relät. Får inte relät någon signal från sprutet kommer inte relät jorda. 12v får relät från bilen via tändningen
Är soppautgången avaktiverat i ditt sprut så kommer inte relät att jorda. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
|
Re:
Ok, håller på att leta dator eller adapter för fullt med. Då jag inte kommer åt boxen från programet i datorn. _________________ Rikard Brode'n |
||
|
Styrboxen jordar bränslepumpsrelät.
Det kommer alltså inte ut 12 volt från styrboxen utan reläspolen får 12 volt från tändningslåset eller från nåt annat relä som matar spridare mm. När styrboxen får varvtalssignal så jordas reläspolen och pumpen ska starta. Men som Samuel skrev längre upp så ska pumpen gå nån sekund när man bara slår på tändningen utan att dra runt motorn. Här finns elscheman till alla modeller av DTA http://www.dtafast.co.uk/downloads/ _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW e30 M3 dta sprut
|
1632 besök totalt |