Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3360 besök totalt |
[quote="Lennart Jarmyr"]
Den svenska 996 är nog den första bil jag sett bromsa innan "Ex-Mühle", ![]() ![]() quote] Nu är jag inte riktigt med?!? ![]() Det är väl många som duttar till på bromsen före Ex Mühle!!! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
[quote="Peeter"]
Men det är väl ett ställe som man håller fullt, ![]() ![]() Det är ju många som t.o.m. växlar upp när dom är på väg ner efter bron, i VLN växlar dom snabbaste bilararna upp ett steg på bron. Men eftersom jag bara har erfarenhet av att köra motorsvaga bilar, så gäller det att hålla fullt efter bron, annars är det problem att bilen orkar upp för backen. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Hej alla glada!
Som ny användare (jag har varit en "lurker" i några månader) gladde det mig extremt mycket att få se min egen bil i denna tråd. Det är jag som kör Compacten som Daniel länkat till. Jag borde kanske reggat mig innan jag åkte ner för att på så vis stämma träff med en hel del av er som verkar ha varit där samtidigt. Jag såg de flesta svenskarna på banan, men inga i depån. Var det någon här som körde en röd Seat Toledo? Mondeon, Peugeot 406 V6 Breaken, Minin etc såg jag på banan, men i depån träffade jag bara Lasse med den grå Carrera 4:an. Hur som helst, som Nordschleife-fanatiker kommer jag nog att synas lite mer här framöver eftersom det är ett av de absolut trevligaste forumen jag besökt på Internet. Herregud, det är t.o.m. så trevligt att jag registrerade mig ju! ![]() P.S. Var det någon som såg och vet någonting om en mattsvart Astra på söndagen som körde lindrigt sagt friskt under stora delar av dagen? Lasse med Porschen sa att han blev omkörd av den uppför Kesselchen trots att han utnyttjade alla 320 hk fullt, vilket indikerar att den var rätt långt från standardskick. Tyvärr lyckades föraren med konststycket att sätta den i räcket i utgången av Brünnchen medan min far satt på första parkett 5 m bakom i Porschens högerstol! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Hej Christian och välkommen hit.
Jag tror jag och Daniel pratade lite lätt med er nån gång nere på Ringen.
Den bilen hade ju även nån incident med en MC under söndagen. Polisen var i depån och de stog verkligen och diskuterade detdär hela dagen. Verkade inte helt lättlöst ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||
Tack för välkomnandet!
Jo jag såg att föraren stod och dividerade med polisen ett bra tag, men jag visste inte att det rörde sig om en MC-incident. De verkade dock ha kommit överens till slut. Vad gäller bilen så fraktade de iväg den på lastbil på kvällen. De meterlånga eldslågorna ur avgasröret vid nerväxlingarna avslöjade i alla fall turbomatningen... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Var det någon som såg eller fotade en kompis till mig som var där 25/7?
Så här såg hans bil ut då, fotat den dagen, Siegenskyltad 911 Turbo. ![]() ![]() /Kristoffer |
||
Jodå Kristoffer, jag såg den svarta 993:an. Det var den enda 993 turbo överhuvudtaget den dagen vad jag kunde se. Kommer inte riktigt ihåg hur fort den gick dock...
Vildast var i alla fall en gråmetallic 944 turbo som sladdade tämligen friskt mest överallt. Såg den ett par gånger i högern i Hohe Acht på konstant ställ från ingången till långt efter utgången. Sevärt! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Den såg vi med!!! ![]() Han fegade inte ![]() Gick fort med de bitarna vi såg den. Underbart! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
|
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3360 besök totalt |