Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B rs4 2.7tt, rörram.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (67362 totalt)
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Långhålen var tänkt till camberjustering. Med en exentrisk bult och stoppklackar ska svetsas fast på öronen. Då borde det väll fungera?

Till coilovers då, skulle man kunna göra en "bygel" som sitter i undre armen och går över drivaxeln, så man kan fästa coilovern på den? På så sätt får man ju kraften fördelad på bärarmen

Lund
Här sen Feb 2003

Re:

stefan-s skrev:
Då borde det väll fungera?

Där är faran med att lägga upp halvfärdiga grejer på nätet (vet själv hur det är).
Rätt, det är så corvette mfl har löst det.
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009

Re:

And ersJepp sson skrev:
stefan-s skrev:
Fått användning utav plasma borde och ritat och skurit ut mina egna öron till bärarmarna bland annat

Långhål i den riktningen kan ge problem med att bärarmen rör sig och hjulvinklarna ändras. Ser att de sitter på nedre bärarmen och där är krafterna som störst när du svänger.

Corvette C5/6 mfl har smidig camberlösning som du kan kika lite på för att få inspiration. thumbs up

Vad jag vet kommer han bygga en camberbult med mothåll i örat så det blir inga bekymmer .

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Re:

And ersJepp sson skrev:
stefan-s skrev:
Då borde det väll fungera?

Där är faran med att lägga upp halvfärdiga grejer på nätet (vet själv hur det är).
Rätt, det är så corvette mfl har löst det.

Ja jag såg att corvette hade så när jag tittade nu. Ja det är lätt att missuppfatta eller missuppfattas när man inte har en färdig produkt att visa men bra att folk kommer med input så man inte bygger helt tokigt.

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Testade göra lite fäste till coilover. Jocke var förbi, vi skar ut fästen och punkta fast. Måste ha upphöjt för att få plats med drivaxeln. Vad tros om detta? Tänkte göra andra sidan med och få dit diff och sen ställa ner på hjul för att se hur det blir.

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Karlskoga
Här sen Feb 2009

Googla på Dodge Viper bakvagn för där har du också drivaxeln genom stötdämparfästet!
Dock tycker jag dina fästen ser ut att vara i lite klenaste laget!

stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Ser ut som det är samma grund tanke på vipern som jag har, tanken med mina sen är att de ska boxas också. Uppe ska få en plåt över sig liksom. Nere var tänkt att göra som bilderna säger, alltså licka dem eller vad man ska säga. Och försöka sätta nått mellan öronen också.

Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Jönköping
Här sen Apr 2003

Går det att fästa coilovern på den övre länkarmen så nära spindeln som möjligt? Ser lite tight ut, men med lite massage av hatthyllan så borde den få plats.

stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Tyvärr har jag uniball som länk där uppe. Så det går ju inte, vad jag fattat så gillar de inte den kraften.

Karlskoga
Här sen Feb 2009

Re:

stefan-s skrev:
Ser ut som det är samma grund tanke på vipern som jag har, tanken med mina sen är att de ska boxas också. Uppe ska få en plåt över sig liksom. Nere var tänkt att göra som bilderna säger, alltså licka dem eller vad man ska säga. Och försöka sätta nått mellan öronen också.

Ja okej då verkar det vettigare thumbs up
I övrigt ett riktigt coolt och snyggt bygge!

Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B rs4 2.7tt, rörram.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (67362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande