| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
En fråga om ABS
|
1130 besök totalt |
|
En fråga om ABS
Hej på er, Jag bytte hjulspindel vf på min Bmw E46. Lyckades inte rädda abs-sensorn så jag monterade en annan jag hade liggandes. Efter det funkar inte abs och dsc. Inte så konstigt kanske men när jag svänger vänster och bromsar samtidigt så går abs in på vänster fram. Är det ett normalt beteende vid kass abs-sensor? Jag todde att abs och dsc skulle lägga av helt bara. _________________ Daniel Alfredsson |
||
|
Hur beter den sig om du drar ur ABS-kontakten vänster fram?
Jag hade en bil där ABS gick in när man bromsade och körde över ett skarpt gupp tex en asfaltskant. Det visade sig vara ABS-kransen som var dålig dvs sensorn kunde inte läsa ordentligt vid vissa förhållanden. _________________ David Jovén BMW M4 BMW M3 3,2 -96 Såld |
||
|
Re: En fråga om ABS
Finns det risk för att montera givaren för långt bort ifrån kransen (eller för nära) på din bilmodell? _________________ Roland Johansson |
||
|
Jo jag har tänkt att koppla bort givaren för att testa. Är ute och reser nu men får göra det när jag kommit hem. Jag vet ju inte statusen på kransen heller, förvisso. Givaren går bara att montera på ett sätt.
Tack för era svar. _________________ Daniel Alfredsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
En fråga om ABS
|
1130 besök totalt |